Biuro GT to system polecany księgowym i kadrowym zatrudnionym w biurach rachunkowym oraz dedykowany do pracy doradców podatkowych. Stanowi uzupełnienie takich programów księgowych i kadrowo-płacowych z linii InsERT GT, jak: Rewizor GT, Rachmistrz GT, Gratyfikant GT oraz mikroGratyfikant GT. Jest teżnarzędziem, które integruje operacje wykonywane w tych programach.
Biuro GT to aplikacja przyjazna dla użytkownika, intuicyjna w obsłudze, której zadaniem jest usprawnienie i przyspieszenie pracy osób zatrudnionych w biurach rachunkowych.Pozwala na płynną obsługę dużej liczby podmiotów, a przy tym nie wymaga wyboru wszystkich obsługiwanych podmiotów oraz odszukiwania właściwego modułu administracyjnego. Operacje powtarzalne, konieczne do przeprowadzenia w każdym z obsługiwanych podmiotów, są automatyzowane przez system. W BiuroGT istnieje również możliwość automatycznego modyfikowania najistotniejszych parametrów aplikacji kadrowych i księgowych.
Użytkownik Biuro GT ma do dyspozycji mechanizmy, które pozwolą na proste harmonogramowanie pracy biura oraz kontrolowanie wybranych operacji wykonywanych w biurze rachunkowym. Program może generować odpowiednie raporty ułatwiające rozliczenia pomiędzy biurem rachunkowym a klientami. System wpływa na ułatwienie zarządzania czynnościami administracyjnymi na wielu bazach danych, między innymi przy konwersji tych baz i archiwizacji.
Funkcjonalność Biura GT można zasadniczo podzielić na dwie płaszczyzny działania. Pierwsza to wspomaganie pracy z innymi aplikacjami z linii InsERT GT, natomiast druga to funkcje, które ułatwiają planowanie różnorodnych zadań i wspomagają kontrolę pracy całego biura.
Do funkcji ułatwiających zarządzanie biurem rachunkowym należą:
- zarządzanie listą podmiotów obsługiwanych przez biuro
- zarzÄ…dzanie personelem i uprawnieniami
- zaawansowane opisywanie podmiotów za pomocą definiowalnych procesów
Do funkcji wspomagających pracę z innymi aplikacjami linii InsERT GT należą:
- wydruk księgi przychodów i rozchodów oraz ewidencji VAT
- konwersja zbiorcza baz danych podmiotów obsługiwanych przez biuro rachunkowe
- archiwizowanie i dearchiwizowanie zbiorcze baz danych podmiotów obsługiwanych przez biuro rachunkowe
- zbiorcze naliczanie, wydruk deklaracji skarbowych i ich elektroniczna wysyłka
- zbiorcze naliczanie i eksport deklaracji ZUS do pliku XML, wczytywanych następnie przez program Płatnik
- ustawianie wybranych parametrów administracyjnych dla wielu podmiotów (wykonywanie kopii wzorców wydruku, kartotek instytucji US i ZUS czy innych)