Rachmistrz nexo, który jest jednym z elementów pakietu programów InsERT nexo, to system obsługi uproszczonej księgowości. Opracowano go specjalnie dla firm prowadzących księgę przychodów i rozchodów lub rozliczających się w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.
Prowadzisz uproszczoną księgowość w swojej firmie? Rachmistrz nexo jest programem dla Ciebie!
Miło zaskoczy Cię jego bogata funkcjonalność, a jednocześnie prosta i intuicyjna obsługa. Dzięki tym zaletom ewidencja księgowa z Rachmistrzem nexo przebiega sprawnie i szybko.
Rachmistrz nexo został wyposażony w wiele rozbudowanych funkcji ułatwiających prowadzenie księgowości. Wśród nich znajdziesz: ewidencję VAT, umów i płac, środków trwałych i pojazdów, wystawianie deklaracji skarbowych i ZUS, operacje kasowe i operacje na rachunkach bankowych, rozliczanie rozrachunków. Atutem aplikacji są też: automatyczna dekretacja dokumentów oraz elastyczna obsługa finansów i rozrachunków.
Z jakimi jeszcze najistotniejszymi możliwościami programu Rachmistrz nexo warto się zapoznać?:
Posiada opcję płynnej zmiany z księgowości uproszczonej na księgi rachunkowe.
Pozwala na obsługę etapowej pracy na okresie obrachunkowym: otwarcie i zamknięcie ksiąg, kwalifikowanie zapisów do trzynastego miesiąca.
Umożliwia elastyczne zarządzanie planami kont: opcja generowania wzorcowego planu kont, przeniesienia z innego okresu obrachunkowego, automatyczne tworzenie kont kartotekowych, obsługa kont pozabilansowych.
Rozbudowana dekretacja: przewidziano opcję podziału dokumentów na dekrety i polecenia księgowania oraz różne statusy dokumentów – status w przygotowaniu, zatwierdzony i zaksięgowany.
Umożliwia prowadzenia ewidencji i rozliczanie ewidencji VAT: sprzedaży (również sprzedaż marża), zakupów, rozliczenia metodą kasową, korekty VAT nieterminowych płatności.
Umożliwia ewidencjonowanie środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych (naliczanie i dekretacja amortyzacji przy uwzględnieniu kosztów przypadających na miejsca użytkowania, wydruki tabel i planów amortyzacji). Ewidencjonowanie wyposażenia i remanenty.
Pozwala na prowadzenie podstawowej ewidencji wynagrodzeń: ewidencji osobowej, umów cywilnoprawnych oraz umów o pracę.
Posiada opcję ewidencjonowania oraz rozliczania pojazdów prywatnych wykorzystywanych do celów związanych z działalnością gospodarczą.
Posiada rozbudowany system rozliczeń właścicielskich m.in.: składki ZUS wspólnika, odliczenia i obniżki podatku powiązane z różnymi ulgami.
Daje możliwość obsługi operacji kasowych gotówkowych i bezgotówkowych (płatność kartą płatniczą, płatność bonami, raporty kasowe) oraz obsługi operacji związanych z rachunkami bankowymi (polecenia przelewu standardowe, ZUS, podatkowe przy wykorzystaniu bankowości elektronicznej).
Opcja ewidencji i rozliczania rozrachunków, integracja z zapisami na konta oraz z zapisami VAT
Opcja wystawiania oraz drukowania deklaracji skarbowych rozliczających podatek dochodowy wspólników i pracowników, podatek CIT (dla osób prawnych) i podatek VAT, deklaracji ZUS (RCA, RZA, DRA) z możliwością eksportu do programu Płatnik.
Automatyczna dekretacja dokumentów księgowych oraz rejestrów VAT za pomocą definiowalnych schematów.
Zaprojektowano go zarówno do pracy jednostanowiskowej, jak i sieciowej.
Księga przychodów i rozchodów lub ewidencja podatku
Obsługa księgi przychodów i rozchodów lub ewidencji podatku zryczałtowanego.
Intuicyjne ewidencjonowanie zapisów w KPiR i EP, które uwzględnia aspekty m.in. rozpoczęcia pracy z programem (bilans otwarcia dla KPiR bądź EP), ewidencjonowanie wartości remanentów, korekty uzyskania przychodów związanie z niezapłaceniem nabyć towarów.
Możliwość elastycznego zarządzania okresami obrachunkowymi różnych form księgowości: płynne przejście z okresu rozliczeń pełnej księgowości na KPiR bądź EP przy zachowaniu wszystkich danych historycznych wprowadzonych w programie Rewizor nexo.
Opcja przeniesienia ustawień z poprzedniego okresu obrachunkowego.
Opcja dokonania opisu księgowego od strony dokumentu źródłowego (opis może decydować np. o formie importowania dokumentu).
Dekretacja
Zaawansowany moduł, który gromadzi obrazy księgowe dokumentów (Dekretacja dokumentów). Można z jego poziomu dokonać własnego opisu księgowego do wykorzystania w dekretacji automatycznej (według ustalonych schematów).
Opcja znakowania etapów pracy nad dekretowanym dokumentem (dostępne statusy księgowe: nowy, opisany, zaksięgowany) oraz monitowania zmiany dokumentu księgowego po dokonanej dekretacji. Istnieje możliwość określenia blokady dokumentu źródłowego - zależnie od wartości statusu księgowego.
Schematy dekretacji: definiowanie dowolnej liczby schematów dla danego typu dokumentu oraz cechy, którą posiada (np. kategorii księgowej) przez określenie kolejności ich wykonania ręcznie.
Współpraca z programem Subiekt nexo: przesyłanie obrazów księgowych dokumentów Subiekta nexo do modułu Dekretacji dokumentów różnymi kanałami komunikacji: praca lokalna (jedna baza danych), online (praca zdalna wykorzystująca mechanizmy chmury w Internecie), a także dostarczanie dokumentów za pomocą plików.
Współpraca z programem Gratyfikant GT - możliwość pobierania dokumentów z tej aplikacji.
Ewidencje VAT sprzedaży i zakupu
Ewidencjonowanie i rozliczanie podatku VAT: ewidencja dokumentów złożonych operacji gospodarczych (m.in. zakupy zaopatrzeniowe i kosztowe, różnego rodzaju odliczenia), obsługa transakcji VAT krajowych, transakcji wewnątrzwspólnotowych oraz pozaunijnych.
Możliwość rozliczania VAT marża, korekt VAT, płatności nieterminowych (ulga za złe długi), VAT naliczanego po zapłacie (przy wykorzystaniu rozliczeń rozrachunków).
Praktyczna funkcja wspierająca podatników, którzy nie korzystają z rozliczenia VAT – informowanie o momencie przekroczenia progu sprzedaży zwolnionej.
Wyliczanie automatyczne deklaracji VAT-7/7K/7D i VAT-UE oraz ich korekt (miesięcznie lub kwartalnie).
Opcja zróżnicowanego zapisu VAT zależnego od zawartości dokumentu - można określić różny skutek VAT dla pozycji (tzw. zapis złożony).
Umowy i płace
Możliwość obsługi kadr i płac – umów o pracę oraz cywilnoprawnych wraz z obsługą naliczeń ZUS.
Współpraca z programem Płatnik – opcja eksportu danych do programu Płatnik (w wersji nie niższej niż 9.01.001).
Środki trwałe
Prowadzenie ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, a także operacji z nimi związanych.
Ewidencjonowanie operacji według amortyzacji podatkowej i bilansowej, przy uwzględnieniu wartości, która stanowi koszty uzyskania przychodu i wartości przypadającej na miejsca użytkowania środków trwałych.
Ewidencje pomocnicze
Rozbudowany system rozliczeń właścicielskich, które wspierają rozliczenia podatku od przychodów ewidencjonowanych: składki ZUS wspólnika (także z innych źródeł), ewidencja przychodów z etatu lub innych form działalności gospodarczej, straty z lat ubiegłych; odliczenia, doliczenia i obniżki związane z ulgami na dzieci oraz innymi ulgami podatkowymi.
Naliczanie zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych w ujęciu miesięcznym lub ujęciu kwartalnym. Uwzględnienie naliczeń rozliczeń właścicielskich w rozliczeniu zaliczek na podatek dochodowy wspólników.
Możliwość ewidencjonowania osób współpracujących razem z wyliczaniem składek i deklaracji ZUS, a także wspólnego rozliczania wspólnika ze współmałżonkiem.
Możliwość prowadzenia ewidencji pomocniczych: przejazdów, remanentów dla wszystkich form księgowości.
Ewidencjonowanie pojazdów prywatnych, które wykorzystywane są do działalności gospodarczej wraz z obsługą eksploatacji samochodów, motocykli, motorowerów należących do pracowników, wspólników czy też osób współpracujących.
Opcja zaewidencjonowania ryczałtu na użytkowanie pojazdu pracownika do celów służbowych.
Kasa
Pełna obsługa kasy - rejestrowanie operacji gotówkowych i bezgotówkowych (płatność kartą płatniczą, płatność bonami).
Opcja zdefiniowania wielu stanowisk kasowych w obrębie jednej kasy (sesje kasowe związane ze stanowiskiem, generowanie raportów kasowych dotyczących kasy).
Możliwość przypisania wybranej formy płatności do konkretnego stanowiska kasowego.
Operacje kasowe z odłożonym skutkiem (niewykonane).
Opcja rejestrowania środków w drodze oraz kończenia rozpoczętego transferu.
Raport kasowy jest zbiorczym dokumentem, który można przekazać bezpośrednio do księgowości (stanowi odzwierciedlenie jednej lub wielu sesji kasowych).
Bank
Obsługa operacji na rachunku bankowym w spójny sposób - bez względu na formę prowadzenia rachunku (ewidencjonowanie ręczne, bankowość elektroniczna).
Polecenie przelewu lub wpłaty gotówkowej: standardowe, podatkowe, ZUS.
Opcja rejestrowania środków w drodze i kończenia rozpoczętego transferu.
Elektroniczna bankowość offline i online.
Rozliczenia i rozrachunki
Rozliczenia PLN - waluta obca.
Podział płatności na rodzaje. Dla każdego rodzaju płatności można określić tworzony dla niej typ rozrachunku (m.in. KP rodzaju spłata tworzy spłatę należności, a rodzaju zaliczka tworzy zobowiązanie).
Udostępnienie finansów. Integracja z KPiR oraz VAT.
Konfiguracja
Opcja wykorzystania zdefiniowanych słowników użytkownika i użycia ich elementów do opisu księgowego pozycji dokumentów do dekretacji.