sobota, 08 luty 2014 13:49

Drukarka fiskalna w systemach sprzedaży

Oceń ten artykuł
(10 głosów)

Szukasz oszczędności? Lubisz oszczędzać nie tylko pieniądze, ale też czas? W takim razie największe korzyści da Ci dobrze dopasowany system sprzedaży. Gdy już wybierzesz drukarkę fiskalną odpowiadającą Twoim potrzebom, kolejnym krokiem będzie znalezienie optymalnego systemu sprzedaży, który poprawi jakość obsługi klienta i przyczyni się do osiągania większych zysków w Twojej firmie.

 

System sprzedaży - Co to jest i po co mi to?

Tak naprawdę każda drukarka fiskalna pracuje w systemie sprzedaży, ponieważ jej działanie wymaga współpracy z aplikacją komputerową. W przeciwieństwie do zwykłej kasy fiskalnej, która może pracować autonomicznie, drukarka jest obsługiwana zawsze z poziomu aplikacji. Nawet samo zaprogramowanie tego urządzenia, a także wprowadzenie wszystkich nazw towarów i usług odbywa się poprzez odpowiednie oprogramowanie. Tak więc drugim krokiem po wyborze drukarki fiskalnej jest wybór oprogramowania dla sklepu lub punktu usługowego. Już te dwa elementy - drukarka i aplikacja - tworzą system sprzedaży, który można dalej rozbudowywać.

 

Co może się składać na system sprzedaży?

Jak już wspomnieliśmy, podstawowymi elementami systemu sprzedaży są drukarka fiskalna i oprogramowanie. System można rozbudowywać o takie elementy jak:

  • Waga elektroniczna - niezbędna tam, gdzie ważenie towarów odbywa się na stanowiskach kasowych.  Kasjer może oczywiście obsługiwać wagę niepodłączoną do systemu. Jeśli jednak robi to z poziomu aplikacji komputerowej, obsługa klienta odbywa się o wiele szybciej, a pomyłki zostają praktycznie wyeliminowane. Cały proces jest zautomatyzowany, dzięki czemu klienci są obsługiwani szybciej, a to przyczynia się do ich satysfakcji z zakupów.
  • Skaner kodów kreskowych - niezbędny tam, gdzie jest szeroki asortyment towarów. Wysokiej jakości skanery, które dokładnie i z dużej odległości sczytują kody, przyczyniają się do sprawniejszej i bezbłędnej obsługi klienta. Towary skanowane są szybko, a klienci szybko obsługiwani, i dzięki temu zadowoleni. Skanery kodów również współpracują z aplikacją komputerową, która komunikuje się z drukarką fiskalną.
  • Inne aplikacje - system sprzedażowy może składać się również z programu zarządzającego gospodarką magazynową, programu księgowego, a nawet programu obsługującego kadry i płace. Dzięki połączeniu wszystkich tych elementów sprzedaż oraz zarządzenie firmą stanie się nawet dwa razy szybsze i efektywniejsze.

Czym więcej elementów oprócz drukarki fiskalnej składa się na system sprzedaży, tym więcej czasu oszczędzisz i tym mniej pomyłek będą popełniali Twoi pracownicy. Rozwiązanie to stosują właściciele prężnie rozwijających się sieci handlowych oraz innych placówek sprzedażowych - dzięki temu ich firmy generują coraz większe zyski, a wysoka jakość obsługi klienta i profesjonalizm przyciągają coraz to nowych klientów.

 

Skąd mam wiedzieć, jakie elementy wybrać?

System sprzedażowy należy dopasować do potrzeb konkretnej działalności. Producenci oferują oprogramowanie na przykład dla hoteli, punktów gastronomicznych, sklepów, sieci sklepowych, a nawet kiosków czy barów. Jeśli zamierzasz połączyć aplikację handlową z programem księgowym musisz zadbać o to, aby te dwa elementy dobrze ze sobą współdziałały. Brzmi skomplikowanie? Rzeczywiście - skomponowanie systemu sprzedaży, który idealnie trafi w Twoje potrzeby, nie jest proste. Dlatego najlepiej powierzyć to specjaliście.

Pomożesz specjaliście dopasować system sprzedażowy, który będzie generował największe zyski Twojej firmy, jeśli odpowiedz sobie wcześniej na takie pytania:

  • Co sprzedaję? Co będę sprzedawał za miesiąc, dwa miesiące, za pół roku? Czy zamierzam rozszerzyć swoją ofertę?
  • Jak duży mam asortyment, czy zamierzam go poszerzyć? Jak często się on zmienia?
  • Jak wielu klientów odwiedza mój punkt handlowy lub usługowy? Czy spodziewam się zwiększenia liczby klientów w najbliższej przyszłości?
  • Kim są moi klienci?
  • Czy mam dział księgowości w firmie, czy korzystam z usług zewnętrznego biura rachunkowego?
  • Co chcę osiągnąć: Większe zyski? Wyższą jakość obsługi klienta? Oszczędność czasu pracowników? Lepszą komunikację między poszczególnymi działami? Mniejszą ilość pomyłek? Wyższy prestiż firmy?

Odpowiedzi na te pytania pomogą specjaliście znaleźć rozwiązanie najlepsze dla Ciebie. Wybierz jednak specjalistę z doświadczeniem, który zaoferuje Ci szeroki wybór różnych produktów: drukarek fiskalnych, aplikacji komputerowych, urządzeń sklepowych, a także usług, np. usług księgowych. Tylko taka osoba jest w stanie naprawdę pomóc Tobie i Twojej firmie dynamicznie się rozwijać i osiągać coraz to lepszą pozycję na rynku.

 

Ile to kosztuje?

System sprzedażowy to inwestycja. Nie stworzysz profesjonalnego systemu za kilkaset złotych. Cena pełnego zestawu zależy od rodzaju Twojej działalności, potrzeb oraz celu, jaki chcesz osiągnąć. Pamiętaj jednak, że w pierwszej kolejności powinieneś wziąć pod uwagę potrzeby i cele, a dopiero w drugiej koszt zbudowania i wdrożenia systemu. Jeśli będziesz kierował się tylko ceną, nie osiągniesz nawet 50% tego, co chcesz osiągnąć. Oczywiście nie oznacza to, że musisz kupować najdroższe produkty - w wielu przypadkach nawet nie byłoby to dobre. Sukces i większe zyski osiągniesz wtedy, gdy każdy element systemu sprzedaży będzie ściśle dopasowany do Twoich potrzeb i celów. Jeśli prowadzisz kiosk, system będzie tańszy - jeśli prowadzisz duży supermarket, system będzie droższy. Jednak każdy z nich spełni swoje zadanie - przyczyni się do wzmocnienia pozycji Twojej firmy i zdobycia stałych, zadowolonych klientów, usprawni procesy komunikacyjne między działami, oszczędzi czas pracy i pieniądze.

Pokaż nam, co sprzedajesz, a powiemy Ci, jak podwoić swoje zyski. Sprawdź, jaki system sprzedaży dopasujemy do potrzeb i celów Twojej działalności. Jesteśmy autoryzowanym partnerem firm takich jak Posnet, Novitus, Emar, Innova, Sharp, Elkom, InsERT, Symplex, GData i wiele innych. Skomponujemy dla Ciebie profesjonalny system sprzedaży. Z nami zyskasz więcej. Sprawdź teraz!

Czytany 3034 razy Ostatnio zmieniany czwartek, 24 kwiecień 2014 15:34
Więcej w tej kategorii: « Kasy fiskalne w systemach sprzedaży