Jednak czy kojarzysz firmy, które świetnie radzą sobie na rynku pomimo raczej wysokich cen produktów lub usług? Kojarzysz sklepy, w których obsługa nie recytuje klientom wyuczonych formułek i nie uśmiecha się non stop przez 8 godzin pracy, a mimo to sklep ma mnóstwo klientów? Od czego zależy ich sukces?
Ogromny, choć często niedoceniany wpływ ma umiejętne zarządzanie sprzedażą w firmie. W dobie coraz większego wpływu techniki najskuteczniejszym rozwiązaniem jest wprowadzenie w firmie oprogramowania do prowadzenia sprzedaży dostosowanego do potrzeb i specyfiki działalności. Jednymi z najczęściej wybieranych w Polsce programów tego typu są Small Business - Sprzedaż, PC Market, Subiekt GT oraz jego następcy: Subiekt nexo i Subiekt nexo PRO.
Kluczem do sukcesu jest wybranie oprogramowania, które zaspokoi konkretne potrzeby konkretnej firmy. Każda branża jest inna. Inne są też możliwości i strategie przedsiębiorcy.
Dla kogo te programy - Specyfika i rodzaje działalności
Oprogramowanie do prowadzenia sprzedaży to coś więcej niż zwykła aplikacja do wystawiania faktur. Zostało ono stworzone dla firm o dużych wymaganiach, dla których prawidłowa komunikacja jest niezbędna do odpowiedniego funkcjonowania. Aplikacje te dedykowane są firmom, które poszukują praktycznego narzędzia wspomagającego całościową obsługę działu handlowego, sklepu, punktu usługowego, punktu rzemieślniczego itp.
Polecane przez nas programy do prowadzenia sprzedaży pozwalają na zarządzanie gospodarką magazynową. Niezależnie od tego, czy przedsiębiorca zobowiązany jest przepisami do obsługi magazynów, czy robi to dobrowolnie, skuteczne zarządzenie tymi stanami jest bardzo istotne szczególnie we wszelkiego rodzaju sklepach i hurtowniach. Aplikacja sprzedażowa umożliwia pełną kontrolę nad produktami, stanami, zakupami itd. Dzięki temu przedsiębiorca efektywnie zarządza magazynem i sprzedażą, co pozwala mu zredukować koszty i zwiększyć zyski.
Przede wszystkim programy Subiekt GT, Small Business i PC Market sprawdzają się w różnego rodzaju sklepach i marketach. Pozwalają na efektywne i sprawne prowadzenie sprzedaży, a co za tym idzie poprawę jakości obsługi klienta i zwiększenie zysków wszędzie tam, gdzie stosuje się drukarki fiskalne i inne urządzenia sklepowe. Odpowiednio dobrany program wpływa też istotnie na jakość obsługi klienta.
Programy do prowadzenia sprzedaży okazują się niezwykle skuteczne w hurtowniach - pozwalają na efektywne zarządzanie gospodarką magazynową, komunikują się z działami księgowym oraz kadr i płac, pozwalają na sporządzanie najróżniejszych raportów i analiz, dzięki którym przedsiębiorca może wdrażać w firmie coraz skuteczniejsze rozwiązania.
Z narzędzia, jakim jest oprogramowanie do zarządzania sprzedażą, korzystają też firmy usługowe - zaawansowane funkcje programów pozwalają tym firmom na efektywną sprzedaż, analizę tej sprzedaży, wdrożenie działaj marketingowych i promocyjnych, oraz wiele innych czynności, które składają się na sukces przedsiębiorstwa.
Współpraca z drukarkami fiskalnymi i innymi urządzeniami sklepowymi
Sukces praktycznie każdej działalności w ogromnej mierze zależy o jakości obsługi klienta. Chyba wyłącznie firmy, które wstrzeliły się w niszę i nie mają konkurencji są w stanie funkcjonować, gdy ich obsługa klienta pozostawia wiele do życzenia. Wszystko jednak do czasu - konkurencja prędzej czy później się pojawi, i jeśli będzie pod tym względem lepsza, klienci pójdą do niej. Jednak wysokiej jakości obsługa klienta to niekoniecznie wiecznie uśmiechnięta kasjerka w firmowym uniformie. Na ten jakże ważny aspekt sukcesu firmy składa się wiele czynników.
Jednym z tych czynników jest szybkość obsługi klienta. Można by zapytać - jaki wpływ na szybkość obsługi klienta może mieć program do zarządzania sprzedażą? Okazuje się, że ogromny. Przede wszystkim dobre oprogramowanie pozwala stworzyć skuteczny system sprzedaży. Na taki system składa się nie tylko aplikacja komputerowa, ale też szereg innych urządzeń - kasa fiskalna lub drukarka fiskalna, za pomocą której ewidencjonujemy sprzedaż. Jeśli w naszym sklepie czy innym punkcie handlowym sprzedajemy towary ważone, najczęściej przy kasie pojawia się waga elektroniczna. Jednym z najważniejszych urządzeń jest też czytnik kodów kreskowych. Program do zarządzania sprzedażą, który umożliwia połączenie ze sobą wszystkich tych urządzeń, przyczynia się do ogromnej poprawy jakości obsługi klienta.
Wyobraź sobie market, w który na przykład nie ma czytnika kodów kreskowych. Kasjer musi ręcznie prowadzić do systemu każdą pozycję. Tworzą się kolejki, część klientów rezygnuje z przyszłych zakupów w tym sklepie. Przedsiębiorca traci klientów, nawet jeśli oferuje bardzo niskie ceny produktów. Dzieje się tak dlatego, że ogromna rzesza ludzi bardziej ceni swój czas niż zaoszczędzenie kilku złotych podczas zakupów w tańszym sklepie. Mnóstwo osób nie wróci do sklepu jeśli uzna, że zostało źle obsłużonych. A teraz wyobraź sobie, że w sklepie jest czytnik, ale kiepskiej jakości - nie sczytuje wszystkich kodów, sprzedawca często musi wprowadzać je ręcznie. Zapewne nie raz zdarzyło ci się widzieć, jak kasjer odchodzi ze stanowiska i idzie na magazyn, ponieważ nie może wprowadzić jakiegoś produktu. Tworzą się kolejki, klienci się niecierpliwią. Dobry skaner kodów kreskowych nie robi takich problemów - sczytuje nawet kody uszkodzone, nawet z dużej odległości. Klienci obsługiwani są błyskawicznie i wychodzą zadowoleni. Wracają. Polecają twój sklep innym.
Wszystko to jest możliwe dzięki dobrze dobranemu programowi do prowadzenia sprzedaży. Programowi, który pozwala na współpracę wielu urządzeń, niezbędnych we właściwym funkcjonowaniu sklepu. Kluczem do sukcesu nierzadko bywa dobranie takiego programu do zarządzania sprzedażą, który współpracuje z wieloma różnymi typami urządzeń. Wtedy zarówno przedsiębiorca, jak i wdrożeniowiec mają duże pole do popisu pod względem doboru odpowiedniej kasy fiskalnej lub drukarki oraz innych urządzeń, takich jak właśnie wspomniany czytnik, waga elektroniczna czy chociażby tak ważny element, jak terminal kart płatniczych. Duże możliwości komunikacyjne programu do prowadzenia sprzedaży dają jeszcze jedną korzyść, bardzo istotną dla sklepów, w których urządzenia takie jak kasa czy waga kalkulacyjna już funkcjonują - pozwalają wymienić program na lepszy bez konieczności wymiany urządzeń. To dla firmy ogromna oszczędność. Nie należy się oszukiwać - nie wszystkie aplikacje sprzedażowe współpracują ze wszystkimi typami urządzeń. Dlatego tak ważne jest, aby dobrze przemyśleć wybór aplikacji - nie kupować pierwszego lepszego programu, lecz dokładnie przemyśleć, jakie potrzeby ma firma i jakie funkcje w związku z nimi powinien mieć program.
Przedsiębiorstwo rośnie - co dalej?
Jeżeli wybrany przez przedsiębiorcę program do prowadzenia sprzedaży wdraża doświadczony specjalista, dołoży on starań by dopasować funkcjonalność aplikacji nie tylko do obecnych potrzeb firmy, ale też do tych przyszłych - do tych, które mogą się pojawić za miesiąc, rok lub dwa. Dlatego zapyta nas, czy w przyszłości zamierzamy rozszerzyć działalność, wprowadzić nowe produkty czy usługi, nowe oferty itd. Jednak nie wszystko da się przewidzieć. Rozwiązanie, które są skuteczne dzisiaj, jutro można będzie zastąpić bardziej skutecznymi.
Co w takim razie zrobić, gdy nasze przedsiębiorstwo urośnie? Czy konieczna okaże się wymiana aplikacji do zarządzania sprzedażą na nową, bardziej zaawansowaną? W przypadku programów, które polecamy, zazwyczaj nie będzie to konieczne. Programy te są tak rozbudowane, że ich funkcjonalności można dopasować do specyfiki najróżniejszych firm, także tych z dużymi lub nietypowymi potrzebami. Na przykład program Subiekt nexo PRO został stworzony z myślą właśnie o takich przedsiębiorstwach - których potrzeby zmieniają się na różnych etapach rozwoju. Oprogramowanie to pozwala dopasować funkcjonalności do potrzeb danej działalności, a nawet tworzyć własne pola, szablony, raporty i analizy. Z kolei PC-Market 7 to program dedykowany sklepom i marketom, który można rozszerzyć o funkcje wspierające zarządzanie sprzedażą w sieci sklepów. Natomiast program Small Business - Sprzedaż niewielkim kosztem można rozszerzać o dodatkowe moduły wspierające pracę np. w dużych supermarketach.
Jak widać, przedsiębiorca nie musi obawiać się rozwoju. Programy do prowadzenia sprzedaży zostały tak skonstruowane, by wspierać rozwój biznesu i zapewnić dalsze zaspokajanie potrzeb działalności, nawet gdy firma bardzo się powiększy. Wymiana programu na nowy nie będzie konieczna, a przedsiębiorca poniesie minimalny koszt rozbudowy aplikacji lub nie poniesie go wcale.
Integracja - z księgą przychodów lub księgi rachunkowe
Sprawna i bezbłędna wymiana informacji to jeden z podstawowych elementów składających się na sukces firm. Jeśli dodatkowo odbywa się ona automatycznie, generuje ogromną oszczędność czasu pracowników. Każdy z polecanych przez nas programów - Subiekt, PC-Market i Small Business - zostały wyposażone w możliwość eksportu danych do systemów księgowych. Przyjrzyjmy się jednak szczególnie jednemu z nich - Subiektowi GT oraz jego następcom - Subiektowi nexo i Subiektowi nexo PRO. Programy te stanowią część składową rozbudowanego systemu, na który składają się między innymi programy Rachmistrz GT (lub Rachmistrz nexo) do prowadzenia księgi przychodów i rozchodów oraz Rewizor GT (lub Rewizor nexo) do prowadzenia ksiąg handlowych. Cała linia programów pracuje na jednej bazie, co ogromnie ułatwia pracę wszystkich działów - nie trzeba wprowadzać wiele razy tych samych danych, wystarczy zrobić to raz. Jeden rozbudowany system zamiast kilku pojedynczych, oderwanych od siebie programów to efektywniejsza praca, oszczędność czasu, mniejsza ilość pomyłek i sprawniejsze zarządzanie firmą.
Z kolei Small Business - Sprzedaż to program, do którego niewielkim kosztem można dokupić moduł do prowadzenia książki przychodów i rozchodów lub księgi handlowej. Również w tym przypadku poszczególne moduły programu pracują na jednej bazie.
Niezależnie od tego, czy prowadzimy księgowość sami, czy korzystamy z usług biura rachunkowego, dobrze dobrana aplikacja do zarządzania sprzedażą znacznie ułatwi nam komunikację z działem księgowości. Prosta komunikacja to oszczędność czasu i redukcja kosztów. Przy wyborze programu warto więc kierować się również tym czynnikiem.
Subiekt GT - system sprzedaży
Jeden z najpopularniejszych i najbardziej cenionych programów do prowadzenia sprzedaży - Subiekt GT marki InsERT - dedykowany jest małym i średnim firmom, które potrzebują kompletnego narzędzia wspomagającego obsługę działu handlowego, sklepu lub punktu usługowego. Ogromna ilość różnych funkcji pozwala na dopasowanie oprogramowania do potrzeb przedsiębiorstw z różnych branż, o różnej specyfice.
Subiekt GT jest częścią linii InsERT GT, która służy do obsługi całości procesów w firmie. W skład tej linii oprócz Subiekta wchodzą programy Rachmistrz GT do prowadzenia księgi przychodów i rozchodów, Rewizor GT do prowadzenia ksiąg rachunkowych, Gestor GT do zarządzania relacjami z klientami oraz Gratyfikant GT - system kadrowo-płacowy. Połączone programy pracują na jednej bazie, co znacznie ułatwia działania pracowników, minimalizuje ilość błędów i ma ogromny wpływ na oszczędność czasu.
Najważniejsze cechy programu:
- Pełna obsługa wszelkiego rodzaju dokumentów handlowych i magazynowych
- Obsługa urządzeń zewnętrznych: kas fiskalnych, drukarek fiskalnych, wag elektronicznych, czytników kodów kreskowych itp.
- Pełna obsługa rozrachunków, także wielowalutowych
- Rozbudowana kartoteka kontrahentów, do której można dodawać własne rubryki - kartoteki obejmują m.in. informacje typu CRM
- Rozbudowane kartoteki towarów, usług, kompletów i opakowań zwrotnych z zaawansowaną kalkulacją cen
- Pełne rozdzielenie dokumentów magazynowych i handlowych, które umożliwia np. generowanie faktur do dokumentów WZ pojedyncze lub zbiorcze, automatyczne generowanie dokumentu WZ do faktury
- Obsługa różnych form płatności: przedpłat, sprzedaży kredytowanej oraz płatności kartą kredytową
- Generowanie raportów, analiz, zestawień - również samodzielnie zdefiniowanych
- Pełna integracja z systemami Gestor GT, Gratyfikant GT, Rachmistrz GT i Rewizor GT
- Obsługa zamówień z fakturami zaliczkowymi oraz z rezerwacją towarów
- Zaawansowana obsługa rachunków bankowych w złotych lub w walucie, z operacjami wpłaty, wypłaty i transferu
- Możliwość elektronicznego przesyłania danych do biura rachunkowego
Subiekt nexo
Nowa generacja popularnego Subiekta GT została wprowadzona na polski rynek w pierwszej połowie 2014 r. Ta zaawansowana aplikacja do kompleksowej obsługi handlowo-magazynowej również dedykowana jest małym i średnim firmom. Program do prowadzenia sprzedaży Subiekt nexo posiada wszystkie zalety swojego poprzednika - Subiekta GT. Funkcje znane z Subiekta GT zostały przeniesione do nexo i udoskonalone. Dodatkowo program został wzbogacony o wiele nowoczesnych funkcjonalności, które znacznie ułatwiają zarządzanie sprzedażą w przedsiębiorstwie.
Najważniejsze cechy programu:
- Pełna obsługa wszystkich typów dokumentów handlowych i magazynowych
- Obsługa urządzeń zewnętrznych: kas fiskalnych, drukarek fiskalnych, wag elektronicznych, czytników kodów kreskowych itp.
- Rozdział dokumentów magazynowych i handlowych - dzięki temu rozwiązaniu możliwe jest pojedyncze lub zbiorcze wystawianie faktur do dokumentów WZ, sporządzanie korekt dokumentów magazynowych, automatyczne generowanie dokumentu WZ do faktury, wystawianie faktur pro forma oraz faktur sprzedaży z wielu magazynów
- Rozbudowana część finansowa, która umożliwia m.in. wykonywanie operacji bankowych, kasowych czy tworzenie raportów kasowych
- Rozbudowany system zamówień - możliwy indywidualny termin realizacji dla każdej pozycji dokumentu, również wcześniejszy niż termin realizacji całego dokumentu
- Zaawansowana kartoteka klientów, w której można zawrzeć m.in. informacje typu CRM
- Kartoteka asortymentu: towarów, usług, opakowań zwrotnych, kompletów
- Działy sprzedaży w kartotece asortymentu
- Opcja przypisywania zdefiniowanych cenników do konkretnych klientów - umożliwia to prowadzenie elastycznej polityki cenowej - w zależności od jednostki miary i wysokości progu sprzedaży dla poszczególnego klienta można określić cenę oraz domyślny i maksymalny rabat pozycji cennika
- Obsługa różnych płatności: Przedpłat, sprzedaży kredytowanej, płatności kartą, płatności za pobraniem, zaliczek pracowników na zakup, cesji na innego podatnika
- Synchronizacja zmian asortymentu w kartotece i urządzeniach zewnętrznych odbywa się automatycznie
- Rozbudowany system prowadzenia rozrachunków - możliwość sporządzenia rozliczeń walutowych, not odsetkowych i wezwań do zapłaty
- Kompleksowa obsługa kasy: operacje gotówkowe i bezgotówkowe - zapłata kartą, bonami itp., wykonywanie operacji kasowych z odłożonym skutkiem
- Zaawansowana obsługa rachunków bankowych (przelewy standardowe, podatkowe, przelewy do ZUS, opłaty prowizyjne, operacje na rachunku, wyciągi);
- Obsługa bankowości elektronicznej w formie wymiany plików, jak również online
Subiekt nexo PRO
Kolejnym nowoczesnym programem do zarządzania sprzedażą linii InsERT jest Subiekt nexo PRO. Podobnie jak Subiekt nexo, jest on następcą Subiekta GT, jednak rozszerzonym o dodatkowe możliwości. Wersja PRO posiada wszystkie zalety i funkcje standardowej wersji nexo, jednak została przygotowana z myślą o przedsiębiorcach zgłaszających nietypowe potrzeby.
System do zarządzania sprzedażą Subiekt nexo PRO trafia w potrzeby przedsiębiorstw wieloodziałowych. Rozbudowana obsługa zamówień umożliwia m.in. tworzenie widoków roboczych, takich jak „Asortyment na zamówieniach do obsługi pozycji zamówienia”, „Asortyment na wyczerpaniu” czy „Asortyment na zleceniach” - rozwiązanie to przyczynia się do znacznego usprawnienia logistyki zamówień zarówno dostawcom, jak i klientom. W programie wprowadzono cenniki główne i dodatkowe, co pozwala na zaawansowane nadawanie cen towarom.
Jednak największą przewagą wersji Subiekt nexo PRO nad wersją standardową nexo jest możliwość tworzenia własnych pól dla różnych elementów programu. Przedsiębiorca ma możliwość zdefiniowania na przykład własnych wzorców wydruku czy własnych raportów. Dzięki tej elastyczności i otwartości program do prowadzenia sprzedaży Subiekt nexo PRO zaspokaja potrzeby nawet firm o bardzo rzadkiej specyfice i nietypowych wymaganiach.
Small Business - Sprzedaż
Program do zarządzania sprzedażą - Small Business marki Symplex - od lat zdobywa coraz większą popularność wśród małych i średnich firm z sektora handlu detalicznego i hurtowego. Aplikacja ta została wyposażona we wszystkie funkcje potrzebne do skutecznego zarządzania sprzedażą i gospodarką magazynową w sklepie, markecie, hurtowni czy w punkcie usługowym. Jednocześnie program jest niezwykle prosty w obsłudze - nie trzeba mieć specjalistycznych umiejętności czy dużego doświadczenia w obsłudze aplikacji komputerowych, by z powodzeniem wystawić fakturę w obrocie krajowym i zagranicznym, zarządzać gospodarką magazynową, wykonać inwentaryzację, sporządzić ewidencję VAT oraz wiele raportów i analiz.
Linia programów Small Business została stworzona z myślą o całościowym zarządzaniu firmą z poziomu jednej aplikacji. Moduł Sprzedaż to podstawowy element systemu, który można rozszerzyć o moduły: Small Business - Kasy fiskalne - do prowadzenia ewidencji sprzedaży za pomocą urządzeń rejestrujących; Small Business - Samodzielny POS - moduł dedykowany dużym sklepom i marketom; Small Business - Książka przychodów i rozchodów - do prowadzenia uproszczonej księgowości; Small Business - Księga handlowa - do prowadzenia księgowości pełniej; Small Business - Kadry i płace - moduł ten współpracuje z programem Płatnik.
Najważniejsze cechy programu:
- Obsługa dokumentów sprzedaży w różnych formach - faktury w obrocie krajowym i zagranicznym, sprzedaż bezrachunkowa, WZ, paragony, raporty z kas fiskalnych, noty obciążeniowe, umowy stałe, zamówienia od odbiorców
- Opcja szybkiego wystawiania paragonów
- Obsługa systemów rabatowych, lojalnościowych, transakcji pre-paid
- Gospodarka magazynkowa do 100 magazynów, rozszerzona o produkcję oraz przesunięcia międzymagazynowe i filialne
- Obsługa do 20 kas
- Obsługa urządzeń sklepowych: skanerów kodów kreskowych z definiowaniem kodów wagowych, inwentaryzatorów, sprawdzarek cen, wag kalkulacyjnych
- Współpraca z każdą dostępną drukarką fiskalną
- Współpraca z drukarkami zwykłymi, drukarkami kuchennymi, drukarkami etykiet
- Prowadzenie do 20 banków firmy - rejestr wpłat i wypłat, wczytywanie przelewów z pliku, eksport przelewów do systemów bankowych, wystawianie poleceń przelewów
- Wprowadzanie zakupów według dokumentów - ceny netto i brutto
- Kontrahenci: Podział na firmy i osoby fizyczne, bieżące saldo transakcji i płatności
- Prowadzenie ewidencji VAT
- Rozliczenia szczegółowe dla dłużników i wierzycieli
- Szeroki zakres raportów: sprzedaży, kasowych, zakupów, magazynowych itp.
- Możliwość samodzielnego tworzenia wzorów dokumentów
- Szczegółowa inwentaryzacja
- Szerokie możliwości exportu i importu danych w różnych formatach, do różnych programów
- Opcja użycia różnych narzędzi, funkcji i raportów serwisowych
PC-Market 7 - program dla sklepu
Program do prowadzenia sprzedaży PC-Market 7 został stworzony z myślą o potrzebach sklepów, marketów oraz sieci sklepowych, a także hurtowni. Ta przejrzysta i prosta w obsłudze aplikacja posiada wiele funkcji istotnych z punktu widzenia efektywnego zarządzania sprzedażą. Program PC-Market 7 współpracuje z wieloma modelami kas fiskalnych i drukarek fiskalnych. Aplikacja ta powstała z myślą o tworzeniu profesjonalnych stanowisk kasjerskich, wyposażonych nie tylko w urządzenie fiskalne, ale także w wagę elektroniczną oraz inne sprzęty mające znaczny wpływ na wysoką jakość obsługi klienta, takie jak np. skaner kodów kreskowych.
Program PC-Market to rozwiązanie świetne dla sieci sklepów - producent oprogramowania zadbał o to, aby poznać potrzeby sieci i dostosować do nich funkcje programu.
Najważniejsze cechy programu:
- Współpraca z wieloma modelami kas i drukarek fiskalnych
- Współpraca z urządzeniami sklepowymi: czytnikiem kodów kreskowych, wagą kalkulacyjną, sprawdzarką cen itp.
- Możliwość generowania kilkudziesięciu różnych raportów finansowych oraz ilościowo-wartościowych
- Śledzenie dokładnej historii towaru
- Możliwość sprawdzania, które towary sprzedają się najlepiej, a które najgorzej
- Sprawdzanie rozliczeń z kontrahentami
- Sprawdzanie bieżącego stanu kasy
- Sprawdzanie, jaką kwotę marży zrealizował sklep na sprzedanych towarach
- Wsparcie w sporządzaniu zamówień: Wystarczy podać liczbę dni, na ile ma starczyć zapas, a program automatycznie wyliczy, jakie towary i w jakiej ilości należy zamówić u dostawcy
- Szybkie sporządzanie remanentu za pomocą terminala inwentaryzacyjnego
- Obsługa systemów lojalnościowych
- Tworzenie zaawansowanych analiz koszykowych, zakupu, sprzedaży towarów konkretnego dostawcy i wiele innych
- Możliwość elektronicznego przepływu informacji
- Możliwość zarządzania siecią sklepów, np. towarami, zamówieniami itp.
- Optymalizacja zamówień pod kątem doboru kontrahentów, warunków handlowych oraz sposobu realizacji
- Możliwość rozliczania sklepów w centrali
Wybór programu do prowadzenia sprzedaży to dopiero początek. Kolejny krok do sukcesu to umiejętne wdrożenie oprogramowania, czyli dopasowanie jego funkcjonalności do potrzeb firmy. Aby wdrożenie okazało się skuteczne, powinno zostać wykonane przez doświadczonego specjalistę, który zna dokładnie funkcje programu i wie, jak najskuteczniej zastosować je w praktyce. Dlatego producenci polecają korzystanie z usług ich autoryzowanych partnerów - firm, które nie tylko sprzedadzą program, ale też go wdrożą i zapewnią opiekę serwisową. Wielu przedsiębiorców przekonało się, że skuteczne wdrożenie odpowiednio dobranego programu do prowadzenia sprzedaży znacznie usprawnia procesy w firmie, przyczynia się do oszczędności czasu i poprawia jakość obsługi klienta.