wtorek, 29 lipiec 2014 00:00

Oprogramowanie dla marketów, mini-marketów i sieci sklepów

Oceń ten artykuł
(10 głosów)

Od czego zależy sukces sklepu, marketu czy sieci sklepowej?  Wiele osób - zarówno przedsiębiorców, jak i osób fizycznych - powie, że zależy on od cen. Inni pójdą dalej i stwierdzą, że najbardziej pożądany przez klientów sklep ma wysokiej jakości towary w niskich cenach. Oczywiście to wszystko prawda. Choć każdy przedsiębiorca chciałby, aby ceny nie liczyły się dla klientów, to nie jesteśmy w stanie zmienić prostego faktu, że klienci lubią kupować tanio. Ale czy wszyscy? I czy zawsze? Czy w grę wchodzą jeszcze jakieś inne czynniki?

Znalezienie odpowiedzi na powyższe pytania jest bardzo istotne, ponieważ od tego może zależeć, czy nasz sklep, market czy nasza sieć sklepów utrzyma się na rynku.

 

Aby odpowiedzieć sobie na pytanie, czy niskie ceny zapewnią sklepowi powodzenie, posłużmy się statystykami. Szeroką grupę konsumentów zapytano o ich zwyczaje zakupowe:

 

70% z nich przyznaje, że cierpi na brak czasu

86% deklaruje, iż są w stanie więcej zapłacić za lepszą jakość usług

89% nie będzie miało oporów przed przejściem do konkurencji, jeśli będą niezadowoleni z jakości usług

 

Wniosek z tych statystyk nasuwa się sam: Dla większości klientów jakość obsługi klienta jest równie ważna, a w niektórych przypadkach może nawet ważniejsza niż niska cena produktu. Obecnie konsument ma ogromny wybór sklepów, w których może zrobić zakupy. Wiele osób jeździ na drugi koniec miasta tylko po to, aby zrobić zakupy w swoim ulubionym markecie. Z drugiej strony wielu konsumentów nigdy nie wraca do sklepu jeśli uzna, że zostało w nim źle obsłużonych.

Kolejna sprawa to kolejki. Tylko pewna grupa klientów cierpiąca na nadmiar czasu lubi stać w kolejkach i znajdować okazję do rozmów z innymi. Osoby zapracowane, które tego czasu nie mają zbyt wiele, nawet nie wejdą do sklepu, w którym widzą dużą kolejkę. A przecież to właśnie ta druga grupa to klienci najbardziej pożądani - ci, którzy są w stanie wydać więcej w naszym sklepie.

Jakość obsługi klienta to sprawa niezwykle istotna. Czy jednak zależy ona tylko od czynnika ludzkiego - uśmiechniętych kasjerów, szybko rejestrujących sprzedaż? Oczywiście każdy chciałby mieć tylko takich pracowników, jednak nie zawsze jest to możliwe. Poza tym nawet najlepszy kasjer nie obsłuży dobrze klienta, jeśli będzie używał niskiej jakości sprzętu.

Ogromny wpływ na wysokiej jakości obsługę klienta ma umiejętnie dobrane oprogramowanie dla sklepów. Producenci oferuje wiele różnych aplikacji, dopasowanych do potrzeb różnego rodzaju punktów handlowych - od małych sklepów, przez mini-markety, markety, aż do dużych sieci sklepów. Kluczem do sukcesu jest rozpoznanie tych potrzeb, zdefiniowanie problemów, a następnie znalezienie właściwego programu i umiejętne wdrożenie go w danej działalności.

 

Dla kogo te programy? Specyfika i rodzaje działalności

 

Polecane przez nas programy dla sklepów - Subiekt Sprint oraz PC-Market 7 - zostały stworzone z myślą o punktach handlowych, w których jakość obsługi klienta jest szczególnie ważna. Przede wszystkim należy tu wymienić wszelkiego rodzaju markety i hipermarkety, sklepy spożywcze i wielobranżowe, mini-markety itd. Producenci zadbali również o zaspokojenie specyficznych potrzeb sieci sklepowych. Jednak poprawa jakości obsługi klienta to nie jedyna korzyść z wdrożenia umiejętnie dobranego programu dla sklepów. Profesjonalne oprogramowanie przyczynia się do znacznego usprawnienia procesu komunikacyjnego w firmie, umożliwia pełną kontrolę pracy sklepu lub sieci sklepów i łatwy dostęp do informacji. Zastanówmy się, jak dobry program do obsługi sprzedaży wpływa na kilka istotnych czynników:

 

Poprawa jakości obsługi klienta

Umiejętnie dobrany program dla marketów, sklepów czy sieci sklepowych pozwala wyposażyć stanowisko kasjerskie w skuteczny system sprzedaży. W systemie takim aplikacja dla sklepu współpracuje z szeregiem urządzeń, które ogromnie usprawniają pracę kasjera.

Wiadomo, iż żadne stanowisko kasjerskie nie mogłoby funkcjonować bez kasy fiskalnej lub drukarki fiskalnej. Jednak aby obsługa klienta stała na naprawdę wysokim poziomie, należy wybrać urządzenie fiskalne dostosowane do potrzeb sklepu. Nie mówimy w tym momencie o konieczności zakupienia bardzo profesjonalnego sprzętu z najwyższej półki, ponieważ nie w każdym punkcie sprzedaży jest to konieczne - w dużym markecie owszem, jednak w mniejszym sklepie taki sprzęt fiskalny mógłby się okazać niepotrzebnym zbyt dużym wydatkiem, ponieważ potrzeby firmy z powodzeniem spełniłaby prosta drukarka fiskalna.

Wysokiej jakości kasa lub drukarka fiskalna szybko drukuje paragony, dzięki czemu klient nie czeka długo na wydruk. Ponadto nowoczesne urządzenia fiskalne posiadają szereg ułatwień i funkcji, które w istotny sposób przyczyniają się do poprawy jakości obsługi klienta. Weźmy pod uwagę na przykład funkcję szybkiej wymiany papieru, stosowany powszechnie w kasach i drukarkach nowej generacji. Pozwala on kasjerowi wymienić rolkę w ciągu kilku sekund. Chyba każdy z nas był kiedyś świadkiem wymiany papieru kasowego, która trwała nawet kilka minut. Zniecierpliwieni klienci, wydłużająca się kolejka, zdenerwowany kasjer - to wszystko nie wpływa dobrze na wizerunek marki sklepu w oczach klientów. Nowoczesne kasy fiskalne i drukarki fiskalne zostały tak zaprojektowane, aby użytkownik raz na zawsze zapomniał o dawnych problemach ze sprzętem. Obsługa klienta odbywa się błyskawicznie. Zaufanie konsumentów rośnie, a wraz z nim rosną zyski przedsiębiorstwa.

Wysokiej jakości oprogramowanie dla sklepu pozwala na współpracę z wieloma rodzajami czytników kodów kreskowych. Zastosowanie praktycznego skanera w ogromnej mierze przyczynia się do poprawy jakości obsługi klienta w sklepie, mini-markecie czy sieci sklepów. Wyobraźmy sobie, jak wielkie kolejki tworzyłyby się w markecie, w którym kasjer ręcznie wprowadza do systemu wszystkie produkty. Dzięki czytnikowi kodów kreskowych proces rejestracji sprzedaży jest zautomatyzowany - klienci są obsługiwani szybciej, kolejki stają się mniejsze, goście naszego sklepu nie irytują się, przeciwnie - są zadowoleni ze sprawnej obsługi, dzięki czemu chętniej odwiedzą nasz sklep w przyszłości i jeszcze polecą go innym. A teraz zastanówmy się, czy wystarczy po prostu mieć skaner kodów kreskowych na stanowisku kasjerskim. Czy każdy skaner jest tak samo dobry? Zapewne każdy z nas był kiedyś świadkiem, jak kasjer nie mógł wczytać kodu towaru, ponieważ nie miał go w bazie lub kod był uszkodzony. Kasjer idzie na zaplecze sprawdzić kod, klient czeka, osoby stojące w kolejce coraz bardziej się irytują. Czym dłużej czekają, tym mocniejsze jest ich postanowienie, by już nigdy do danego sklepu nie wrócić. To czarny scenariusz, jednak niestety nie tak rzadki w polskich sklepach i marketach. Ilu klientów tracą przez to przedsiębiorcy? Dzięki oprogramowaniu dla sklepów umiejętnie dopasowanemu do potrzeb danej firmy takie sytuacje da się raz na zawsze wyeliminować. Profesjonalny program do obsługi sklepu współpracuje z wieloma różnymi typami czytników kodów kreskowych. Także z wysokiej jakości urządzeniami, które skanują nawet kody z dużej odległości, nawet kody uszkodzone. Poza tym program sklepowy pracuje na jednej bazie towarów - raz wprowadzonego do bazy produktu nie trzeba wprowadzać po raz drugi. Minimalizuje to ilość pomyłek i przeoczeń. Właśnie dlatego renomowane sklepy nigdy nie mają problemu z odczytywaniem kodów - nawet jeśli mają naprawdę dużo produktów, nawet jeśli produkty te często rotują.

Wysokiej jakości oprogramowanie dla sklepów, marketów i sieci sklepowych współpracuje z różnymi typami urządzeń różnych marek. Urządzenia te to nie tylko kasa fiskalna czy drukarka fiskalna i czytnik kodów kreskowych. Bardzo często na stanowisku kasjerskim znajduje się waga elektroniczna, która wylicza cenę towarów takich jak warzywa i owoce, słodycze itp. Umiejętnie wybrana waga sklepowa waży szybko, dokładnie, a system od razu wprowadza cenę produktu i wylicza należność. A co powiedzieć o terminalu kart płatniczych? Trudno sobie dziś wyobrazić dobrze prosperujący market bez możliwości płatności kartą. Jeśli już taki się pojawi, wielu konsumentów rezygnuje z zakupów w nim tylko ze względu na konieczność płatności gotówką, której często nie mają w portfelu.

Skuteczny i wysokiej jakości program dla sklepów, marketów czy sieci sklepowych łączy w jeden system różne urządzenia - różnych marek, różnego typu. Generuje to ogromne oszczędności na przykład w przypadku wymiany oprogramowania na nowe. Wymieniamy program, ale pozostawiamy wszystkie urządzenia współpracujące ze starą aplikacją. To dla przedsiębiorcy oszczędność nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych.

 

Pełna kontrola nad sklepem - integracja z innymi systemami

Polecane przez nas programy - Subiekt Sprint i PC-Market 7 - pozwalają na integrację aplikacji z innymi programami tej samej linii - na przykład Subiekt Sprint korzysta z danych wprowadzonych do programu do zarządzania sprzedażą Subiekt GT, a ten z kolei współpracuje z programem księgowym: Rachmistrz GT lub Rewizor GT oraz z programem kadrowo-płacowym Gratyfikant GT, a nawet aplikacją do zarządzania relacjami z klientami Gestor GT. Wszystkie te programy pracują na jednej bazie, dzięki czemu właściciel sklepu czy marketu ma kontrolę nad obiegiem towaru oraz innymi procesami: Od wejścia na magazyn, przez sprzedaż, aż po rozliczenie sprzedaży w dziale księgowości.

Pełna kontrola daje wiele korzyści. Pozwala między innymi ukrócić niekontrolowane wyjścia towaru z magazynu. Oczywiście ochrona przed kradzieżami to tylko jedna z korzyści. Przedsiębiorca prowadzący sklep, który korzysta z profesjonalnego programu do zarządzania sprzedażą, może analizować swój obrót - jakie produkty opłaca się sprzedawać, a jakich nie. Które najczęściej leżą na magazynie aż do przeterminowania i trzeba na przyszłość zamówić ich mniej, a które sprzedają się bardzo dobrze i często brakuje ich na półkach, mimo iż klienci chętnie by je kupili.

Ponadto program dla sklepu, marketu i sieci sprzedaży, taki jak Subiekt Sprint czy PC-Market 7 pozwala na kontrolę pracy kasjera - realizowanego przez niego obrotu, ilości pomyłek itd. To z jednej strony motywuje pracowników, a z drugiej daje przedsiębiorcy pełny obraz tego, czy zatrudniani przez niego kasjerzy zasługują na premię, czy na ostrzeżenie.

Proste programy do prowadzenia sprzedaży mają też tę zaletę, że dają kasjerom dostęp wyłącznie do danych i opcji, które są im potrzebne do pracy. Kasjer w rzeczywistości skupia się wyłącznie na sprzedaży - nie ma możliwości wykonania czynności, które leżą poza jego obowiązkami. To nie tylko zabezpiecza sklep przed szkodliwymi działaniami nieuprawnionych osób - to też pozwala kasjerowi skupić się wyłącznie na swoich obowiązkach. Taki sprzedawca pracuje efektywniej, a w przypadku sklepów i marketów oznacza to lepszą jakość obsługi klienta.

 

Łatwy dostęp do informacji

Dopasowany do potrzeby sklepu czy sieci sklepowej program łączy ze sobą wiele działów - magazyn, sprzedaż, księgowość, na nawet zarządzanie relacjami z klientami oraz kadry i płace. Tak skonstruowany system pracuje na jednej bazie danych, co umożliwia przedsiębiorcy i jego kadrze łatwy dostęp do wszelkiego rodzaju informacji o towarach, obrocie, kasjerach itd.

Weźmy pod uwagę na przykład program PC-Market 7 pracujący w sieci sklepów. Już w najprostszej wersji systemu centrala sieci zarządza dostawami, zamówieniami, cenami itd. poszczególnych sklepów z poziomu programu PC-Market. Natomiast końcowe sklepy pracują na programie Mini-Market. Centrala ma dostęp do wysyłanych on-line informacyjni o sprzedaży, zatowarowaniu itd. sklepów końcowych, dzięki czemu może szybko podejmować ważne decyzje np. o złożeniu zamówienia do producenta lub przerzuceniu towaru z jednego sklepu do drugiego. Łatwy dostęp do informacji to ogromna oszczędność czasu, sprawne zarządzanie siecią sklepów lub pojedynczym sklepem czy marketem.

 

Przyjrzyjmy się zatem, w jakiego rodzaju punktach handlowych znajdują zastosowanie polecane w tym  poradniku programy: PC-Market 7 oraz Subiekt Sprint.

 

PC-Market 7 z dodatkami - Mini Market, Konsola Kupca

 

Program ten to najbardziej zaawansowane rozwiązanie sklepowe dostępne na rynku. W zależności od tego, jak zostanie skonfigurowany, PC-Market 7 sprawdza się w średnich i dużych sklepach, marketach, a także w sieciach sklepowych.

Producent programu PC-Market 7 stworzył specjalną aplikację dedykowaną sieciom sklepowym: Mini Market. Oprogramowanie to jest końcówką systemu i służy do prostego ewidencjonowania sprzedaży na stanowisku kasjerskim. Mini Market łączy się on-line z centralną bazą - pracuje na bazie lokalnej, jednak wymienia informacje z bazą centralną. Dzięki temu rozwiązaniu kasjer może skupić się wyłącznie na efektywnej sprzedaży i obsłudze klienta. Pozostałe procedury, takie jak zamawianie czy przyjmowanie towaru - są uproszczone i zautomatyzowane. Generuje to ogromną oszczędność czasu - sprzedawca w sklepie sieciowym tylko potwierdza poprawność dostawy przy pomocy kolektora - wprowadzenie dostawy do systemu odbywa się w centrali.

Rolę centrali sieci sklepów odgrywa program PC-Market 7. Centrala sprawuje nadzór nad działaniami każdego sklepu, prowadzi analizy i podejmuje decyzje zaopatrzeniowe, zarządza asortymentem i cenami. Natomiast kasjerzy w pojedynczych sklepach sieci pracują na programie Mini Market. To rozwiązanie świetnie sprawdza się w obsłudze sklepów własnych sieci lub sklepów działających w ścisłej franczyzie.

Program dla sieci sklepów PC-Market 7 pozwala na dopasowanie dostępnych funkcji do sieci z najróżniejszymi potrzebami. Sieci sklepów mają różne struktury, dlatego często rozwiązanie, które sprawdzi się w jednej sieci, nie okaże się najlepsze w drugiej.

 

Program PC-Market daje następujące możliwości zarządzania siecią:

PC-Market w centrali, Mini-Market w sklepach

To praktyczne i skuteczne rozwiązanie stosuje wiele małych i średnich sieci sklepowych. Szczególnie polecane jest sieciom sklepów branżowych. Zadania centrali sieci spełnia funkcjonalny i rozbudowany program PC-Market 7. Natomiast w sklepach końcowych działają programy Mini-Market - proste i przejrzyste aplikacje do prowadzenia sprzedaży. Centrala może przypisywać indywidualną politykę cenową dla każdego sklepu. Rozwiązanie to znakomicie sprawdza się wszędzie tam, gdzie autonomia sklepu jest dość mocno ograniczona na rzecz centrali - np. w sieciach sklepów własnych lub działających na zasadzie ścisłej franczyzy.

 

Zdalne zarządzanie cenami na kasach:

Moduł ten dedykowany jest sieciom sklepowym, które pracują wyłącznie na kasach fiskalnych. W sklepach nie ma komputerów - program PC-Market 7 zainstalowany jest w centrali lub w jednym ze sklepów. Kasy fiskalne komunikują się z centralą za pomocą modemu lub przez internet. Rozwiązanie to daje duże możliwości zarządzania cenami: Dzięki temu modułowi sprzedawca przypisuje poziomy cen dla poszczególnych kas, a niekoniecznie dla sklepów. Istnieje też możliwość grupowania kas i ustalania cen dla poszczególnych grup. Działania personelu ograniczone są wyłącznie do sprzedaży, co znacząco wpływa na jakość pracy i obsługi klienta.

 

Konsola Kupca w centrali, PC-Market 7 w sklepach

Rozwiązanie to zostało stworzone z myślą o sieciach, których sklepy posiadają znaczną autonomię. Oprogramowanie PC-Market 7 ma o wiele większe możliwości niż Mini-Market. Sklepy końcowe korzystają z programu PC-Market 7, natomiast całą siecią zarządza się z poziomu Konsoli Kupca - zaawansowanego rozwiązania dedykowanemu sieciom sklepów.

 

Konsola Kupca w centrali, PC-Market w centralach lokalnych

Z rozwiązania tego z powodzeniem korzystają nawet bardzo duże sieci sklepów, które oprócz centrali głównej mają też centrale lokalne. Programy funkcjonują w systemie hierarchicznym: Konsola Kupca zarządza wszystkimi centralami, PC-Market zarządza sklepami końcowymi, natomiast w sklepach końcowych sprzedawcy posługują się programem Mini-Market. Centrala zarządza cenami i asortymentem, podejmuje decyzje zaopatrzeniowe i prowadzi analizy. Personel natomiast skupia się wokół sprzedaży i obsługi klienta. System tworzy jeden organizm - programy współpracują ze sobą i nie ma takiej informacji, które nie można by uzyskać z poziomu Konsoli Kupca.

 

Najważniejsze cechy programu:

Mini-Market:

  • Prosta, intuicyjna obsługa
  • Ograniczona ilość funkcji - sprzedawca skupia się wyłącznie na obsłudze klienta
  • Uproszczone i zautomatyzowane procedury
  • Praca na lokalnej bazie, wymiana danych on-line z bazą centralną
  • Konfiguracja panelu kasjerów
  • Możliwość pracy zarówno na ekranach dotykowych, jak i za pomocą klawiatury
  • Możliwość dowolnego opisania i sparametryzowania produktów: przez rozmiary, kolory, przydział do drzewa asortymentów, itd.
  • Możliwość przypisania zdjęć do towarów
  • Wprowadzanie dostaw w centrali - sklep potwierdza jej poprawność za pomocą kolektora
  • Możliwość sprawdzenia stanu towaru w innych punktach sieci i zamówienia go dla sklepu
  • Obsługa sprzedaży kompletów - podpowiedzi dla kasjera, co należy do kompletu
  • Obsługa systemów lojalnościowych - reguły ustalane centralnie
  • Obsługa wielu typów urządzeń: drukarek fiskalnych, wag etykietujących, drukarek paragonowych, drukarek etykiet, sprawdzarek cen, liczników klientów, kolektorów danych, wag przykasowych
  • Wysłanie na bieżąco raportów do centrali: obroty, zrealizowana marża, ilość pieniędzy, która powinna znaleźć się w kasetkach poszczególnych sklepów
  • Obsługa wersji wielojęzykowych

PC-Market 7 w zastosowaniu dla sieci sklepów:

  • Sprawdzanie na bieżąco, ile pieniędzy powinno być w kasetce każdego ze sklepów
  • Wprowadzanie dostaw w centrali i weryfikacja w sklepach za pomocą kolektorów
  • Systemy lojalnościowe prowadzone na poziomie centrali
  • Podgląd stanów magazynowych w poszczególnych sklepach na bieżąco
  • Wersje wielojęzykowe
  • Podgląd obrotu i marży sklepów na bieżąco

 

Konsola Kupca w zastosowaniu dla sieci sklepów:

  • Centralne zarządzanie listą towarów
  • Sporządzanie analiz obrotu z dostawcami i producentami (sklepy mogą mieć różnych dostawców)
  • Centralne zamówienia i dostawy
  • Centralne zarządzanie listą dostawców
  • Centralne zarządzanie listą towarów

 

Subiekt sprint - system sprzedaży

 

Przeznaczony dla sklepów, marketów oraz sieci sklepów program Subiekt Sprint to jeden z produktów linii InsERT, mającej na celu zapewnić przedsiębiorcom skuteczną obsługę sprzedaży. Aplikacja ta została skonstruowana w taki sposób, aby można było maksymalnie uprościć pracę kasjerów - tak aby mogli oni skupić się wyłącznie na prowadzeniu sprzedaży. Jednocześnie program ten wyposażony został w wiele praktycznych funkcji umożliwiających skuteczne zarządzanie sklepem i siecią sklepów. Współpracuje on z programem Subiekt GT, z którym wymienia informacje o towarach, kontrahentach, cenach itp.

 

Program dla sklepu Subiekt Sprint składa się z dwóch modułów:

  • Sprzedaży - służy do wystawiania paragonów i faktur, obsługi urządzeń zewnętrznych oraz wyszukiwania towarów
  • Zarządzania sklepem - pozwala m.in. na konfigurowanie wymiany danych z programem Subiekt GT, kontrolę finansów oraz kontrolę stanów magazynowych

 

Na przykład w sieci sklepów kasjerzy mogą pracować wyłącznie na module Sprzedaż - intuicyjny interfejs i prosta obsługa sprawiają, że z programem łatwo poradzi sobie każdy kasjer. Jednocześnie żadne inne aspekty zarządzania firmą nie rozpraszają jego uwagi, co wpływa pozytywnie na jakość i szybkość pracy.

Subiekt Sprint dla sklepów współpracuje z wieloma typami urządzeń: drukarek i kas fiskalnych, czytników kodów kreskowych, wag elektronicznych itd. Dzięki temu właściciel punktu handlowego stworzy skuteczne, funkcjonalne i praktyczne stanowisko kasjerskie, w którym obsługa klienta będzie odbywać się szybko i sprawnie.

 

Najważniejsze cechy programu:

Moduł Sprzedaż:

  • Wystawianie paragonów fiskalnych i faktur
  • Przyjmowanie zwrotów ze sprzedaży detalicznej
  • Identyfikacja towaru za pomocą skanera kodów kreskowych lub po nazwie, symbolu, kodzie PLU lub kodzie kreskowym, a także za pomocą mechanizmu InsTYNKT
  • Przyjmowanie płatności w różnych formach - karta, gotówka, bon
  • Przyjmowanie płatności w różnych walutach - PLN, EUR
  • Obsługa ekranów dotykowych, czytników kodów kreskowych, wag elektronicznych, szuflad kasowych, czytników kart magnetycznych, wyświetlaczy itp.
  • Drukowanie na drukarce fiskalnej bezpośrednio po zeskanowaniu towaru lub całego dokumentu (wszystkich pozycji) pojedynczych pozycji na dokumencie sprzedaży po zakończeniu transakcji
  • Udzielanie rabatów, zmiany cen
  • Sprzedaż z otwartą ceną, obsługa kodów ze zmienną ceną, ilością, wagą
  • Multidokumenty - wystawianie wielu dokumentów na jednym stanowisku kasjerskim
  • Drukowanie na drukarkach tekstowych i drukarkach graficznych
  • Przyciski szybkiej ilości (np. towarów paczkowanych) wykorzystywane przy zastosowaniu ekranu dotykowego
  • Możliwość anulowania całego dokumentu lub poszczególnych pozycji
  • Obsługa asortymentu powiązanego (np. opakowań)
  • Opcja pobrania części utargu w trakcie pracy kasjera

Moduł Zarządzanie sklepem:

  • Możliwość filtrowania dokumentów
  • Współpraca z programem do zarządzania sprzedażą Subiekt GT - import różnych danych: towarów, cenników, kontrahentów, danych o podmiocie, użytkowników; eksport sprzedaży
  • Zaawansowane zarządzanie asortymentem: stany magazynowe (przyjęcie i zwrot towaru, inwentaryzacja), cenniki
  • Możliwość nadawania kasjerom i innym użytkownikom różnych uprawnień
  • Możliwość przypisania ustawień do konkretnego stanowiska pracy
  • Rozliczanie i delegowanie i kasjerów poprzez sesje pracy

 

 

Wybór programu odpowiadającego na potrzeby konkretnego sklepu, marketu czy sieci sklepowej jest niezwykle istotny przede wszystkim z punktu widzenia jakości obsługi klienta. Jednak płynność procesów komunikacyjnych i zarządzanie całością działalności to nie mniej ważne aspekty prowadzenia punktu handlowego. Znalezienie odpowiedniego oprogramowania dla sklepu to pierwszy krok do sukcesu. Drugi krok to umiejętne wdrożenie tej aplikacji w konkretnym sklepie, mini-markecie czy sieci. Każda firma ma inne potrzeby i inną specyfikę. Programy dla sklepów zostały tak zaprojektowane, aby odpowiadały różnym działalnościom. Jednak aby odpowiednio skonfigurować program, często potrzebna jest pomoc specjalisty. Nie chodzi w tym wypadku tylko o sprawy techniczne, ale też o wybranie tych funkcji, które trafią w potrzeby właściciela sklepu i właściwe ich skonfigurowanie. Specjaliści od wdrożeń posiadają wiedzę i doświadczenie niezbędne do dopasowania programu do specyfiki firmy. Profesjonalne wdrożenie pozwoli wykorzystać w pełni możliwości programu, a co za tym idzie usprawnić obsługę klienta i procesy komunikacyjne w firmie - dzięki temu sklep, market czy sieć sklepów może liczyć na realne i coraz większe zyski ze sprzedaży, oszczędność czasu i wzrost renomy firmy.

 

BUCHCOM Programy dla sklepów Warszawa - doradzamy, wdrażamy i szkolimy - sprawdź naszą ofertę!

Czytany 7259 razy Ostatnio zmieniany czwartek, 31 lipiec 2014 20:26