Polityka rachunkowości:
jaki ma wpływ na pracę księgowego i konfigurację programu, czy można bez niej pracować z programem,
Kartoteki:
kontrahenci; instytucje; wspólnicy; środki trwałe; pojazdy,
Konta księgowe:
dodawanie, definiowanie, poziomy (konta syntetyczne i analityczne), definiowanie umiejscowienia kont w bilansie i RZS, rachunku przepływów pieniężnych (cash flow) i deklaracji PIT/CIT);
Rejestry księgowe:
zakładanie; definiowanie; wykorzystanie; parametryzacja;
Ewidencje VAT:
zakładanie; definiowanie; wykorzystanie; parametryzacja;
Plan kont:
budowa planu kont, dodawanie konta syntetycznego, analitycznego, zagłębianie kolejnych poziomów kont; obcojęzyczne nazwy kont; definiowanie: konta bilansowe (w tym rozrachunkowe), wynikowe, pozabilansowe; usuwanie kont analitycznych i syntetycznych – sposób i warunki dopuszczalności;
Plan kont kartoteki:
podpinanie kartotek zwykłych (tzw. kartoteki powiązane); definiowanie, tworzenie i podpinanie kartotek filtrowanych (przykład zastosowania); odłączanie kartotek – sposób i warunki dopuszczalności;
Bilans otwarcia:
wprowadzenie BO; wprowadzanie BO na kontach rozrachunkowych; wprowadzenie automatyczne BO jako bilansu zamknięcia z poprzedniego roku obrachunkowego; zatwierdzanie BO; korygowanie bilansu otwarcia; drukowanie BO;
Dekretacja:
różnica pomiędzy dekretowaniem a księgowaniem; dekretacja ręczna na przykładzie faktury kosztowej (wyszukiwanie kontrahentów przy zapisach na kontach rozrachunkowych; wprowadzanie rozrachunku; generowanie zapisów VAT); dekretacja dokumentów otrzymanych drogą elektroniczną w pliku „komunikacji”; możliwość podglądanie zapisów na kontach i edycji wcześniejszych dekretów;
Schematy importu dokumentów:
zasady tworzenia.
- przykład schematu importu do faktury sprzedaży, faktury zakupu;
- przykład schematu importu do dokumentów kasowych KP, KW i bankowych BP, BW.
- inne przykłady schematów importu;
dekretacja automatyczna – dekretacja półautomatyczna, automatyczna, sposób postępowania z zapisami o kwotach zerowych; dekretacja z wymuszonym wyborem schematu importu, innym niż domyślny;
Pieczęcie księgowe:
zasady tworzenia i wykorzystania.
Wydruki ewidencji VAT:
rodzaje ewidencji; typ odliczenia VAT; filtrowanie; wzorce wydruków;
Deklaracje skarbowe:
Zaliczka miesięczna CIT, CIT8, Zaliczka miesięczna liniowa PIT, PIT-28, PIT36, PIT36L, VAT7, VAT7K, VAT7D, VATUE, VATUEK; wysyłka elektroniczna;
Operacje na środkach trwałych:
przyjęcie, modernizacja, przesunięcie, zmiana amortyzacji, likwidacja, nieodpłatne przekazanie, sprzedaż; plany amortyzacji; przyjęcie środka trwałego, który był już wcześniej w użytkowaniu; naliczenie amortyzacji; cofnięcie naliczenia amortyzacji; dekretacja amortyzacji ręczna, automatyczna, cofnięcie dekretacji; tabele amortyzacyjne, wydruk tabel amortyzacyjnych;
Dokumenty finansowe:
raporty kasowe, transfery z kasy do kasy, z kasy do banku; dokumenty bankowe, transfery bankowe, elektroniczne przesyłanie poleceń przelewów bankowych (bankowość elektroniczna, home-banking); uzgodnienie operacji bankowych; kompensaty, tworzenie, wydruk; raport bankowy; informator o rachunku bankowym; wydruki potwierdzenia rozliczenia; dekretacja z poziomu modułu bankowego: automatyczna, półautomatyczna, z wymuszeniem wskazanego schematu;
Rozrachunki:
należności - zobowiązania, rozrachunki z wybranym kontrahentem, wg dokumentów, wg kontrahentów, spłaty rozrachunków, rozrachunki rozliczone.
- rozliczanie rozrachunków: pojedynczo, zbiorczo, przez skojarzenie,
- historia rozliczenia rozrachunków, rozrachunki błędnie rozliczone, rozkojarzenie rozrachunków,
- windykacje: wezwania do zapłaty, naliczanie odsetek;
Moduł administracyjny:
- parametry: Rewizora, podmiotu, inne parametry
- słowniki: polityka uprawnień personelu, pozostałe słowniki
- wzorce wydruków
Korzystanie z pomocy do programu:
- przykładowe skróty klawiaturowe: klonowanie aplikacji w ramach jednej licencji, filtrowanie, podgląd dokumentów,