czwartek, 29 wrzesień 2016 18:38

Terminale dotykowe w piekarni i cukierni

Oceń ten artykuł
(3 głosów)

Zawsze świeże i smaczne wyroby, sprawna produkcja i najwyższa jakość obsługi klienta – te trzy czynniki składają się na sukces w branży piekarnianej i cukierniczej. Obecnie, w dobie dużej konkurencji, skuteczna realizacja tych trzech celów wymaga nie tylko dobrych receptur i zmotywowanych, zdolnych pracowników, ale też nowoczesnych rozwiązań informatycznych. Niezbędnym urządzeniem zarówno w strefie produkcyjnej, jak i w obrębie sklepu, jest terminal dotykowy. Jednak aby spełnił on swoją rolę, musi być dostosowany do specyfiki piekarni i cukierni.

 

 


Najważniejszymi cechami terminala POS w piekarni i cukierni są stabilność i niezawodność. W branży tej pracuje się praktycznie 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu. Intensywność prac na dziale produkcyjnym jest podyktowana potrzebami rynku, które z oczywistych względów nigdy nie maleją, przeciwnie – w okresach takich jak święta czy miesiące letnie zapotrzebowanie na wyroby i wypieki wzrasta. Same sklepy również pracują intensywnie – w specyficznych porach dnia, np. rano czy w godzinach popołudniowych, w kolejkach może stać nawet kilka osób.
Zadaniem terminala dotykowego jest maksymalne usprawnienie i ułatwienie pracy kasjerów, piekarzy i cukierników. Skrócenie czasochłonnych procesów, łatwa obsługa oprogramowania, podniesienie jakości obsługi klienta i skrócenie jej czasu przyczyni się do większej dynamiki na produkcji, a co za tym idzie podniesienia jakości wyrobów czy wypieków, zmniejszenia liczby kolejek w samych sklepach, zminimalizowania liczby pomyłek kasjerskich, a co za tym idzie podniesienia poziomu zadowolenia klientów.
Wybierając terminal dotykowy do piekarni lub cukierni warto zwrócić uwagę na cechy takie jak obsługa kart lojalnościowych czy możliwość połączenia kilku stanowisk z jedną wagą elektroniczną. Podłączone do terminala ekrany dla klientów pozwalają na wyświetlanie informacji o wartości zakupów, ilości punktów z systemu lojalnościowego, promocjach czy aktualnej ofercie. W dziale produkcyjnym przydatna okazuje się także możliwość obsługi stanowiska naważania składników wg. receptur, czy stanowiska do wydawania ciast.

 

Terminal dotykowy do zadań specjalnych

 

Wilgoć, pył, wysokie temperatury, narażenie na zadrapania i uszkodzenia – oto codzienność pracy w piekarniach i cukierniach. Aby terminal dotykowy zachowały swoją niezawodność w takich warunkach, muszą być na nie uodpornione. Szczelna, odporna konstrukcja i wytrzymałe mechanizmy nastawione na intensywną eksploatację to niezbędne cechy terminala dotykowego w piekarni czy cukierni.
Za względu na wysoki poziom zapylenia należy wybierać wyłącznie terminale dotykowe z pasywnym chłodzeniem – brak otworów chroni bowiem wnętrze komputera przed dostaniem się np. mąki. Dzięki temu urządzenia pracują bezawaryjnie i dłużej niż inne.
Producenci terminali dotykowych, tacy jak Posifex, ELO, Wincor Nixdorf, Hisense czy Elzab, dobrze znają potrzeby piekarni i cukierni w Warszawie. Oferują więc rozwiązania dedykowane branży, odporne na pracę w trudnych warunkach i dostosowane do jej specyfiki.

 

Systemy w piekarniach i cukierniach

 

Oczywiście żaden terminal dotykowy nie spełnią swojej roli bez funkcjonalnego oprogramowania. Zastosowanie programu odpowiadającego potrzebom piekarni czy cukierni znacznie ułatwi obsługę klienta i pozwoli efektywnie zarządzać sprzedażą. Warto wybrać program, który umożliwia pełne raportowanie z pojedynczego stanowiska sprzedażowego lub całej sieci sklepów. Obok oprogramowania bardzo ważne są też pozostałe urządzenia, takie jak kasa czy drukarka fiskalna, terminal płatniczy czy waga elektroniczna. Całe osprzętowanie musi ze sobą współpracować. W kwestii doboru urządzeń warto skorzystać z pomocy doświadczonego specjalisty, który dopasuje kompatybilne, dostosowane od potrzeb piekarni czy cukierni rozwiązania.
Nowoczesne terminale dotykowe i inne urządzenia można doskonale dopasować do stanowiska kasjerskiego lub stanowiska na produkcji – niewielkie rozmiary sprzętów pozwalają na optymalną organizację nawet niewielkich przestrzeniach. Terminal można np. umieścić na półce lub powiesić na ścianie.

 

Sklep i serwis terminali dotykowych w Warszawie

 

Zakup u jednego serwisanta wszystkich zintegrowanych sprzętów niesie ze sobą ogromne korzyści. Specjalista zaznajomiony ze specyfiką warszawskiej branży piekarnianej i cukierniczej dopasuje rozwiązania optymalne dla konkretnej firmy. Wybrany terminal dotykowy będą zawsze kompatybilne nie tylko ze stosowanym oprogramowaniem, ale także z pozostałymi urządzeniami. Dla przedsiębiorcy współpraca z jednym serwisem to oszczędność czasu i korzyść finansowa, a także ogromna wygoda, mniej dokumentów i ułatwiony kontakt.

BUCHCOM to firma działająca na rynku już ponad 15 lat. Misją naszych doświadczonych specjalistów jest zapewnianie wsparcia małym i średnim firmom w dynamicznym rozwoju biznesu. Oferujemy rozwiązania z zakresu terminali dotykowych, kas i drukarek fiskalnych, terminali płatniczych, oprogramowania dla firm a także innych urządzeń sklepowych – wag elektronicznych, czytników kodów kreskowych, drukarek bonowych itp. Certyfikowani specjaliści świadczą usługi księgowe, a autoryzowani serwisanci oferują nie tylko sprzedaż urządzeń i programów, ale też wdrożenia, szkolenia z obsługi technicznej i wsparcie w zakresie dopełniania wymaganych formalności.

Czytany 1373 razy Ostatnio zmieniany środa, 05 październik 2016 13:13