poniedziałek, 10 grudzień 2012 00:00

Zmiany w VAT 2013 – ważne zmiany w programach InsERT

Oceń ten artykuł
(0 głosów)

Wprowadzenie faktur uproszczonych, systemu umożliwiającego dostosowanie funkcji programu do zmieniających się przepisów i modyfikacja not korygujących to tylko niektóre zmiany wprowadzone do programów księgowych takich jak Rewizor GT czy Subiekt GT. Zmiany te są odpowiedzią na nowelizację Ustawy o VAT, która wejdzie w życie 1 stycznia 2013 roku.

Planowane liczne zmiany w przepisach dotyczących VAT 2013 wpłyną bezpośrednio na konieczność aktualizacji programów księgowych używanych w wielu firmach i biurach rachunkowych. Dostosowane do zmian prawnych w roku 2013 znane nam dobrze programy księgowe będzie można zakupić już w połowie grudnia 2012 roku. Wśród nich znajdą się m.in. Rewizor GT, Subiekt GT, Rachmistrz GT oraz Mikro Subiekt i Subiekt Sprint.

Wyjdą naprzód nowej fakturze

Jedną z najbardziej istotnych modyfikacji w programach do prowadzenia księgowości jest obsługa faktur uproszczonych. Zmiany w VAT 2013 roku zakładają wprowadzenie tego rodzaju dokumentów do obiegu od nowego roku, obecnie używane programy księgowe nie posiadają jednak opcji wystawiania i importu tych faktur. Obsługa faktur uproszczonych to bardzo ważna zmiana, którą wprowadzili producenci programów Rewizor, Rachmistrz i Subiekt we wszystkich odmianach. Nowelizacja Ustawy o VAT 2013 wprowadza wiele zmian w sposobie wystawiania faktur. Między innymi na fakturach zaliczkowych będzie trzeba wydrukować datę zakończenia dostawy lub otrzymania zapłaty. Nowe wzorce wydruku pojawią się we wszystkich wspomnianych programach do księgowości.

Zmiany na pewno wejdą w życie

Należy jednak pamiętać, że w związku z pracami nad ustawą zakres i termin wprowadzonych modyfikacji w programach może ulec zmianie. Nie zmienia to jednak faktu, że zakup oprogramowania księgowego w nowej wersji jest niezbędne dla tych podatników, którzy z nich korzystają. Zmiany w VAT 2013 z pewnością wejdą w życie, niezależnie od ich ostatecznego brzmienia. Warto już wcześniej dostosować księgowość naszej firmy czy biura rachunkowego do najnowszych przepisów.

Czytany 16533 razy Ostatnio zmieniany środa, 14 maj 2014 09:13

Artykuły powiązane

  • Odzyskiwanie należności od kontrahenta z InsERT nexo i GT! Odzyskiwanie należności od kontrahenta z InsERT nexo i GT!

    Odzyskiwanie należności to jedna z największych uciążliwości w firmie. Długotrwałe, często nieskuteczne negocjacje, które zabierają pracownikom czas. Brak płynności finansowej. A w końcu problem, który wielu przedsiębiorców powstrzymuje przed stanowczymi działaniami – obawa przed utratą dobrych relacji z klientem… Wszystko to wiedzą twórcy systemów InsERT. Dlatego teraz możesz skorzystać z odzyskiwania należności w programach linii nexo i GT!

  • Faktura ustrukturyzowana usprawni księgowość dla firm Faktura ustrukturyzowana usprawni księgowość dla firm

    Wprowadzona od 1 stycznia faktura ustrukturyzowana obecnie jest dla polskich przedsiębiorców wyborem, nie przymusem. Rząd wprowadzi jednak obowiązek jej stosowania – i to już od 2024 roku. Choć jak każda zmiana przeraża podatników, dla biur rachunkowych może być dużym odciążeniem. Sprawdź, jak system KSeF i faktura ustrukturyzowana usprawnią księgowość dla firm.

  • Elektroniczna ewidencja dla ryczałtowców – od kiedy obowiązkowa? Elektroniczna ewidencja dla ryczałtowców – od kiedy obowiązkowa?

    Powszechna (i obowiązkowa!) cyfryzacja życia przedsiębiorców nie omija tych, którzy korzystają z różnych podatkowych preferencji. Kolejną grupą, którą nowe przepisy zobligują do prowadzenia ewidencji w formie elektronicznej, są podatnicy rozliczający się na zasadzie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych. Sprawdź, od kiedy elektroniczna ewidencja dla ryczałtowców będzie obowiązkowa!

  • Większa wydajność firmy dzięki Modułowi Automatyzacji z InsERT nexo! Większa wydajność firmy dzięki Modułowi Automatyzacji z InsERT nexo!

    Jak zwiększyć zyski firmy, gdy sprzedawanie taniej się nie opłaca, a na poszukiwanie nowych klientów brakuje czasu? Przedsiębiorcy od lat szukali rozwiązań, które pozwoliłyby oszczędzić czas pracowników i pozwolić im skupić się na zwiększeniu sprzedaży. Naprzeciw tym potrzebom wychodzi Moduł Automatyzacji - innowacyjne narzędzie w programach linii InsERT nexo. Sprawdź, dlaczego warto go wybrać!

  • Dokumenty Firmy – usługa, która usprawnia pracę przedsiębiorstwa! Dokumenty Firmy – usługa, która usprawnia pracę przedsiębiorstwa!

    Dostępna zarówno w programach linii InsERT nexo, jak i w starszej wersji GT, usługa Dokumenty Firmy to narzędzie, na które czekali polscy przedsiębiorcy! Pozwala na błyskawiczną wymianę dokumentów pomiędzy pracownikami i nie tylko. Sprawdź, jak działa ten innowacyjny moduł!