środa, 28 lipiec 2021 22:23

Programy do e-księgowości – który wybrać?

Oceń ten artykuł
(0 głosów)

Księgowość internetowa z miesiąca na miesiąc zyskuje sobie coraz większą popularność. Niewątpliwie przyczyniły się do tego kolejne lockdowny, które znacząco ograniczyły bezpośrednie kontakty usługodawców z ich klientami. E-księgowość jest znacznie wygodniejsza od tradycyjnej obsługi biura rachunkowego. Ale czy tańsza? Sprawdź, z jakiego programu do e-księgowości warto korzystać.

Przedsiębiorca otwierający działalność musi wybrać model opodatkowania oraz formę księgowości. Jeśli sam nie posiada specjalistycznej wiedzy pozwalającej mu dokonywać własnych rozliczeń, musi skorzystać z pomocy księgowego. Jeszcze do niedawna do wyboru miał zatrudnienie takiego pracownika w firmie lub udanie się do pobliskiego biura rachunkowego. Dziś jako alternatywę ma e-księgowość.

 

Programy do e-księgowości – pojęcie o szerokim znaczeniu

Wybór programu do e-księgowości jest jedną z kluczowych decyzji, jakie musi podjąć przedsiębiorca decydujący się na ten model prowadzenia rozrachunków. Koniecznie trzeba wziąć pod uwagę następujące funkcje systemu:

  • wystawianie faktur
  • szybkie pobieranie danych klienta za pomocą numeru NIP
  • czy system umożliwia prowadzenie rejestru sprzedaży, zakupów VAT, księgi przychodów i rozchodów
  • księgowanie środków trwałych
  • monitorowanie stanów magazynowych
  • ewidencja przebiegu pojazdów
  • obliczanie składek ZUS
  • generowanie deklaracji na podstawie automatycznych obliczeń
  • prowadzenie rejestru osób zatrudnionych
  • wystawianie umów cywilnoprawnych
  • generowanie rachunków
  • zarządzanie kontaktami z klientami (CRM)
  • zestawienia obrotów przedsiębiorstwa
  • przejrzystość i prostota obsługi programu

Powyższe możliwości dają zarówno proste, jak i zaawansowane programy do księgowości. Ale uwaga! Jako księgowość online firmy nierzadko reklamują właśnie sprzedaż takiej aplikacji lub dostęp do niej, a nie rzeczywistą obsługę księgową.

W rezultacie przedsiębiorca, który poszukuje biura rachunkowego, skuszony atrakcyjną ofertą cenową e-księgowości, uzyskuje jedynie dostęp do systemu księgowego, w którym wszystkie czynności musi wykonywać sam. Wprawdzie nowoczesne aplikacje znacznie ułatwiają taką pracę m.in. poprzez zautomatyzowanie wielu czynności czy proste generowanie skomplikowanych dokumentów (np. plików JPK), to jednak wciąż wymagają od użytkownika pewnej wiedzy w zakresie księgowości.

 

Portal Biura – program do e-księgowości

Narzędzie stworzone przez wiodącego producenta oprogramowania dla firm – InsERT – to tak naprawdę środek komunikacji pomiędzy biurem rachunkowym a jego klientami. Portal Biura nie jest programem księgowym – jest systemem, dzięki któremu przedsiębiorca może w banalnie prosty sposób dostarczyć dokumenty, umowy itp. do swojego księgowego, który łatwo i szybko dokonuje potrzebnych rozrachunków.

W odpowiedzi zwrotnej od swojego księgowego przedsiębiorca zyskuje informacje o podatku do zapłaty, należnych składkach, zbliżających się terminach, obowiązkach itp. W Portalu Biura może też dokonywać analiz, generować raporty itp. Do tego ma zawsze dostęp do swoich dokumentów – bez konieczności przeszukiwania sterty segregatorów lub zlecania tej pracy księgowemu.

Portal Biura to system przeglądarkowy – aby na nim pracować, wystarczy zalogować się do swojego konta. System współpracuje też z innymi programami InsERT, takimi jak m.in. Subiekt nexo czy Subiekt123. Księgowy z kolei pracuje na zaawansowanych systemach, takich jak np. Rachmistrz nexo czy Rewizor nexo.

Portal Biura to wygoda, oszczędność czasu i znaczące usprawnienie komunikacji. Nie jest to zwykła aplikacja, z którą przedsiębiorca pozostaje sam. Ze swoim księgowym zawsze może porozmawiać, chociażby w celu wyjaśnienia jakichś kwestii związanych z opodatkowaniem czy składkami ZUS.

 

Poznaj lepiej Portal Biura i zalety z korzystania z niego!

Czytany 361 razy Ostatnio zmieniany czwartek, 29 lipiec 2021 10:35

Artykuły powiązane

  • Większa wydajność firmy dzięki Modułowi Automatyzacji z InsERT nexo! Większa wydajność firmy dzięki Modułowi Automatyzacji z InsERT nexo!

    Jak zwiększyć zyski firmy, gdy sprzedawanie taniej się nie opłaca, a na poszukiwanie nowych klientów brakuje czasu? Przedsiębiorcy od lat szukali rozwiązań, które pozwoliłyby oszczędzić czas pracowników i pozwolić im skupić się na zwiększeniu sprzedaży. Naprzeciw tym potrzebom wychodzi Moduł Automatyzacji - innowacyjne narzędzie w programach linii InsERT nexo. Sprawdź, dlaczego warto go wybrać!

  • Dokumenty Firmy – usługa, która usprawnia pracę przedsiębiorstwa! Dokumenty Firmy – usługa, która usprawnia pracę przedsiębiorstwa!

    Dostępna zarówno w programach linii InsERT nexo, jak i w starszej wersji GT, usługa Dokumenty Firmy to narzędzie, na które czekali polscy przedsiębiorcy! Pozwala na błyskawiczną wymianę dokumentów pomiędzy pracownikami i nie tylko. Sprawdź, jak działa ten innowacyjny moduł!

  • Subiekt 123 - poznaj zalety cenionego programu do faktur Subiekt 123 - poznaj zalety cenionego programu do faktur

    Program do faktur dostępny z przeglądarki internetowej, prosty i intuicyjny w obsłudze - Subiekt 123 to aplikacja, którą polubisz! Wszystko, co niezbędne do fakturowania sprzedaży każdego miesiąca w przejrzystym, łatwym do opanowania interfejsie. Do tego przystępna cena w różnych wariantach i łatwy zakup licencji, który pozwala na rozpoczęcie pracy natychmiast po zaksięgowaniu przelewu.

  • Jak zwiększyć konkurencyjność biura księgowego – poznaj innowacyjne narzędzie! Jak zwiększyć konkurencyjność biura księgowego – poznaj innowacyjne narzędzie!

    Zmiana – nieodłączny element zawodu księgowego. Zmiany w prawie, aktualizacje przepisów, nowe technologie – bycie na bieżąco oznacza nieustanne i intensywne szkolenia. Trzeba przyznać, że w ostatnich latach proces ten galopuje, stawiając biura rachunkowe przed ciągłymi wyzwaniami, m.in. w obszarze oprogramowania i zdalnej komunikacji. Otwartość na innowacje przekłada się jednak na konkretne efekty – zwiększenie konkurencyjności firmy i lepszą pozycję na rynku. Poznaj narzędzia, które pozwalają to osiągnąć!

  • Przygotuj swoje biuro rachunkowe na cyfrową księgowość! Przygotuj swoje biuro rachunkowe na cyfrową księgowość!

    Pliki JPK, elektroniczna ewidencja, faktury ustrukturyzowane – cyfryzacja na dobre zagościła w życiu współczesnego polskiego przedsiębiorcy. Aby zachować konkurencyjność na rynku, biuro księgowe musi dziś nie tylko rzetelnie świadczyć swoje usługi, ale też wychodzić naprzeciw potrzebom klienta, który chce wszystko załatwić szybko i najlepiej elektronicznie. Dowiedz się, jak przygotować biuro rachunkowe na cyfrową księgowość!