Jeszcze do niedawna tzw. białe plamy w płatnościach bezgotówkowych miały charakter geograficzny. Niektóre regiony Polski oporniej niż inne przekonywały się o korzyściach z udostępnienia klientom opcji płatności kartą. Ostatnie badania wskazały jednak na zmianę podejściach zarówno przedsiębiorców, jak i ich klientów. Dziś patrzymy na tę kwestię bardziej z perspektywy branżowej.
Gdzie Polakom brakuje płatności bezgotówkowych?
Terminale płatnicze znajdziemy już prawie w każdym większym sklepie i punkcie usługowym. Proces udostępniania konsumentom opcji płatności kartą przyśpieszyła pandemia i zachęty rządu oraz środowisk medycznych do maksymalnego ograniczenia obrotu gotówką. Jednak w pewne miejscach tendencja ta nie dotarła. To przede wszystkim bazarki, targowiska i stragany uliczne.
Co ciekawe, aż 48% respondentów w badaniu przeprowadzonym przez Fundację Polska Bezgotówkowa wskazało je jako miejsca, w których chcieliby płacić kartą, ale nie mają takiej możliwości. Zaraz po nich pojawiły się m.in. toalety publiczne oraz małe zakłady rzemieślnicze.
Polacy nie mają gotówki
Prawda jest taka, iż Polacy w każdym wieku coraz rzadziej mają przy sobie gotówkę. Wszechobecność płatności bezgotówkowych jest dla nas bardzo wygodna – dziś kartą możemy zapłacić nie tylko za zakupy w markecie, ale też za gazetę w kiosku, bilet na autobus, dowóz zamówionego w restauracji jedzenia, a nawet przesyłkę kurierską.
W praktyce oznacza to niestety utratę części klientów przez podatników zajmujących się handlem na bazarkach i targowiskach. Patrząc na to z drugiej strony, wprowadzenie terminala płatniczego w takich miejscach może znacząco zwiększyć konkurencyjność punktu sprzedażowego! To dla wielu przedsiębiorców niepowtarzalna szansa, by pozyskać nowych klientów.
Problemy z terminalem płatniczym na bazarze
Większość przedsiębiorców handlujących na bazarach i targowiskach wskazuje na problemy techniczne, które mogą się wiązać z taką zmianą. Pierwsza to brak dostępu do energii elektrycznej. Druga – brak dostępu do sieci teleinformatycznej.
Na wszystkie te wątpliwości mamy jednak rozwiązanie. Prześledźmy, jak producenci wychodzą naprzeciw potrzebom firm z różnych branż na przykładzie fiskalnego terminala płatniczego POSPAY Online. To unikalne połączenie kasy fiskalnej online, drukarki fiskalnej online oraz terminala płatniczego. Warto bowiem przypomnieć, iż obowiązek posiadania urządzenia fiskalnego dotyczy zdecydowanej większości przedsiębiorców – także tych handlujących na bazarach. Jedynie nieliczna grupa podatników osiągających niskie obroty ze sprzedaży detalicznej może korzystać ze zwolnienia z kas, na warunkach określonych w przepisach.
Płatności bezgotówkowe na bazarze – POSPAY Online
Fiskalny terminal płatniczy POSPAY Online został wyposażony w dwa wytrzymałe akumulatory litowo-jonowe, które pozwalają na całodzienną pracę bez konieczności ładowania urządzenia. Gdy jeden akumulator się rozładuje, drugi przejmuje jego funkcje.
A co z dostępem do internetu? To oczywiste, iż na bazarach nie ma dostępu do sieci stacjonarnej. Zwykle też brakuje Wi-Fi. POSPAY Online wychodzi naprzeciw tym potrzebom – łączy się z internetem m.in. przez sieć GSM. Przy czym stałą i szybką transmisję danych zapewnia producent urządzenia – firma Posnet. Połączenie odbywa się za pomocą dołączonej do zestawu karty SIM i jest uwzględnione w cenie abonamentu.
Do tego POSPAY Online jest lekki, mały, wygodny i bardzo nowoczesny. Obsługuje się go za pomocą praktycznego panelu dotykowego. To znakomite rozwiązanie, które pozwoli jednocześnie spełnić wymogi ustawodawcy w zakresie rejestrowania sprzedaży na kasie fiskalnej oraz wyjść naprzeciw rzeczywistym potrzebom konsumentów. Wypełnienie „białej plamy” to świetny sposób na podniesienie konkurencyjności firmy – warto to zrobić już teraz!