piątek, 18 marzec 2022 10:17

Fakturowanie w Windows – zintegrowane z e-księgowością!

Oceń ten artykuł
(1 głos)

Dostosowany do potrzeb działalności, praktyczny program do wystawiania faktur znacząco ułatwia pracę firmy. Pomimo coraz większego wyboru aplikacji mobilnych, wciąż największą popularnością cieszy się fakturowanie w Windows. Jaki program wybrać, by pozwalał jednocześnie na sprawne zarządzanie e-księgowością?

Fakturowanie w Windows to, jak sama nazwa wskazuje, prowadzenie sprzedaży za pomocą systemu finansowego zainstalowanego na komputerze lub urządzeniu mobilnym. Pomimo docenianej użyteczności i niezawodności innych systemów operacyjnych, Windows wciąż jest najchętniej wybieranym. Stan ten raczej prędko się nie zmieni.

 

Fakturowanie z Windows – jaki program wybrać

Wybór programu do fakturowania to jedna z pierwszych decyzji, którą musi podjąć przedsiębiorca. Do wyboru mamy aplikacje bezpłatne, których użytkowanie niestety obarczone jest pewnym ryzykiem, oraz komercyjne. W drugim przypadku dostępne są różnego rodzaju programy, dostosowane do potrzeb i specyfiki firm małych i dużych, handlowych i usługowych, działających stacjonarnie i mobilnie itd.

Dlaczego darmowe programy do fakturowania nie są optymalnym rozwiązaniem? Chociażby ze względu na brak pewności wsparcia technicznego, które może być potrzebne w czasie użytkowania oprogramowania. Oczywiście wielu twórców aplikacji stara się udzielać porad i rozwiązywać problemy np. na forach internetowych, jednak nigdy nie mamy gwarancji takiej pomocy. Poza tym darmowy system może nie być na bieżąco aktualizowany. Przy zmianie przepisów prawa podatkowego użytkowanie nieaktualnego programu wiąże się z ryzykiem błędnego dokumentowania sprzedaży, a co za tym idzie narażaniem się na konsekwencje np. w razie kontroli skarbowej.

Fakturowanie w Windows z komercyjnymi programami, takimi jak np. Subiekt nexo czy jego starsza, popularna wersja – Subiekt GT – pozwala na dostosowanie funkcjonalności systemu do potrzeb firmy. Jednocześnie mamy pewność zarówno dostępnej pomocy technicznej, jak i bieżących aktualizacji – wprowadzanych pod kątem zmian w przepisach i zmieniających się potrzeb przedsiębiorców.

Proste fakturowanie w Windows umożliwia też aplikacja Subiekt123. Podobnie jak Subiekt nexo i Subiekt GT, to program stworzony przez wiodącego producenta – firmę InsERT. Jeśli korzystamy z usług biura rachunkowego pracującego na systemie InsERT, aplikacja przeglądarkowa Subiekt123 zostanie nam udostępniona nieodpłatnie w ramach e-księgowości!

 

Integracja z e-księgowością

Prześledźmy, jak wygląda fakturowanie w Windows w integracji z e-księgowością. Przykładem niech będą funkcjonalne rozwiązania zaproponowane przez InsERT. Księgowy prowadzi rozliczenia za pomocą programu – Rachmistrza nexo lub Rachmistrza GT w przypadku KPiR i ryczałtu oraz Rewizora nexo lub Rewizora GT dla ksiąg handlowych.

Przedsiębiorca korzystający z usług biura rachunkowego prowadzi swoją sprzedaż za pomocą jednego z trzech programów – Subiekt nexo, Subiekt GT lub uproszczony Subiekt123. Kanałem komunikacji pomiędzy podatnikiem a jego księgowym jest Portal Biura.

Portal Biura to praktyczna platforma do przesyłania dokumentów oraz informacji do biura księgowego oraz od biura do przedsiębiorcy. Użytkownik wgrywa potrzebne faktury, rachunki, umowy, oświadczenia i inne dokumenty, a księgowy na ich podstawie dokonuje potrzebnych wyliczeń. Informacje zwrotne, np. o kwocie podatku do zapłaty, należnych składkach, terminach czy koniecznych poprawkach, również dostarczane są do przedsiębiorcy za pośrednictwem Portalu Biura. Aby nic mu nie umknęło, stosowny komunikat wysłany zostaje również na adres mailowy.

Fakturowanie w Windows z e-księgowością to ogromne uproszczenie, a także oszczędność czasu zarówno do przedsiębiorcy, jak i dla jego księgowego. To rozwiązanie całkowicie eliminuje konieczność osobistego kontaktu w celu np. przekazania dokumentów. Zredukowane zostają koszty dojazdów czy wysyłek kurierskich. W obecnej dobie coraz większej konkurencji na rynku stosowanie rozwiązań optymalizujących pracę biura pozwala firmie działać efektywniej i skupić się na sprzedaży oraz marketingu, bez marnowania czasu na zbędną biurokrację!

 

Czytaj także: Portal Biura – jak usprawnić księgowość w Biurach Rachunkowych?  

Czytany 151 razy Ostatnio zmieniany poniedziałek, 21 marzec 2022 07:29

Artykuły powiązane

  • Przygotuj swoje biuro rachunkowe na cyfrową księgowość! Przygotuj swoje biuro rachunkowe na cyfrową księgowość!

    Pliki JPK, elektroniczna ewidencja, faktury ustrukturyzowane – cyfryzacja na dobre zagościła w życiu współczesnego polskiego przedsiębiorcy. Aby zachować konkurencyjność na rynku, biuro księgowe musi dziś nie tylko rzetelnie świadczyć swoje usługi, ale też wychodzić naprzeciw potrzebom klienta, który chce wszystko załatwić szybko i najlepiej elektronicznie. Dowiedz się, jak przygotować biuro rachunkowe na cyfrową księgowość!

  • Cyfrowa księgowość – co oznacza dla współczesnego biznesu? Cyfrowa księgowość – co oznacza dla współczesnego biznesu?

    Czym jest nowoczesna księgowość? Dziś to zdecydowanie nie pilnowanie, by faktury były równo ułożone w segregatorze. Nowoczesna księgowość to cyfrowa księgowość – skupiona na ścisłej współpracy na linii: właściciel firmy – biuro rachunkowe. Proaktywne działanie, natychmiastowa wymiana informacji – takie cele stawia sobie innowacyjna e-księgowość.

  • Zamień mikroSubiekta na program Subiekt123 – teraz zupełnie za darmo! Zamień mikroSubiekta na program Subiekt123 – teraz zupełnie za darmo!

    Znany i od lat ceniony mikroSubiekt zyskał sobie wielu zadowolonych użytkowników. Ma jednak godnego następcę – to prosty i funkcjonalny program do fakturowania Subiekt123. Poznaj zalety tego wyjątkowo praktycznego systemu i zamień mikroSubiekta na Subiekta 123!

  • Portal Biura – jak usprawnić księgowość w Biurach Rachunkowych? Portal Biura – jak usprawnić księgowość w Biurach Rachunkowych?

    Na pozór wydaje się, że księgowość w małej firmie jest sprawą prostą. Jednak wielu przedsiębiorców decyduje się na współpracę z biurem rachunkowym już na starcie. Właściciele niedużych biznesów wolą zapłacić za usługę i mieć pewność, że rozrachunki, wyliczenia podatku czy obowiązkowych składek są przeprowadzane prawidłowo. Inny powód to oszczędność czasu – czasu, który można poświęcić na rozwijanie sprzedaży, zamiast na śledzenie przepisów i bieżących zmian w regulacjach podatkowych. Portal Biura to program, która pozwala jeszcze bardziej usprawnić prowadzenie księgowości  – zarówno od strony podatnika, jak i biura rachunkowego.

     

  • Elektroniczny obieg dokumentów w e-księgowości – jak ułatwia życie przedsiębiorcom Elektroniczny obieg dokumentów w e-księgowości – jak ułatwia życie przedsiębiorcom

    Zmiana modelu współpracy biznesowej wymuszona trwającą od 2020 r. pandemią sprawiła, iż wielu przedsiębiorców przekonało się do elektronicznego obiegu dokumentów oraz ogólnie zdalnych kontaktów. Firmy, które kontynuowały działalność nawet w trudnych dla gospodarki miesiącach, musiały m.in. dostosować się do rządowych wytycznych podczas kontaktu ze swoim księgowym. Zarówno przedsiębiorcy, jak i biura rachunkowe przekonały się, jak praktyczna jest w dzisiejszych czasach e-księgowość. Jakie korzyści przyniosła obu stronom?