piątek, 18 marzec 2022 10:17

Fakturowanie w Windows – zintegrowane z e-księgowością!

Oceń ten artykuł
(2 głosów)

Dostosowany do potrzeb działalności, praktyczny program do wystawiania faktur znacząco ułatwia pracę firmy. Pomimo coraz większego wyboru aplikacji mobilnych, wciąż największą popularnością cieszy się fakturowanie w Windows. Jaki program wybrać, by pozwalał jednocześnie na sprawne zarządzanie e-księgowością?

Fakturowanie w Windows to, jak sama nazwa wskazuje, prowadzenie sprzedaży za pomocą systemu finansowego zainstalowanego na komputerze lub urządzeniu mobilnym. Pomimo docenianej użyteczności i niezawodności innych systemów operacyjnych, Windows wciąż jest najchętniej wybieranym. Stan ten raczej prędko się nie zmieni.

 

Fakturowanie z Windows – jaki program wybrać

Wybór programu do fakturowania to jedna z pierwszych decyzji, którą musi podjąć przedsiębiorca. Do wyboru mamy aplikacje bezpłatne, których użytkowanie niestety obarczone jest pewnym ryzykiem, oraz komercyjne. W drugim przypadku dostępne są różnego rodzaju programy, dostosowane do potrzeb i specyfiki firm małych i dużych, handlowych i usługowych, działających stacjonarnie i mobilnie itd.

Dlaczego darmowe programy do fakturowania nie są optymalnym rozwiązaniem? Chociażby ze względu na brak pewności wsparcia technicznego, które może być potrzebne w czasie użytkowania oprogramowania. Oczywiście wielu twórców aplikacji stara się udzielać porad i rozwiązywać problemy np. na forach internetowych, jednak nigdy nie mamy gwarancji takiej pomocy. Poza tym darmowy system może nie być na bieżąco aktualizowany. Przy zmianie przepisów prawa podatkowego użytkowanie nieaktualnego programu wiąże się z ryzykiem błędnego dokumentowania sprzedaży, a co za tym idzie narażaniem się na konsekwencje np. w razie kontroli skarbowej.

Fakturowanie w Windows z komercyjnymi programami, takimi jak np. Subiekt nexo czy jego starsza, popularna wersja – Subiekt GT – pozwala na dostosowanie funkcjonalności systemu do potrzeb firmy. Jednocześnie mamy pewność zarówno dostępnej pomocy technicznej, jak i bieżących aktualizacji – wprowadzanych pod kątem zmian w przepisach i zmieniających się potrzeb przedsiębiorców.

Proste fakturowanie w Windows umożliwia też aplikacja Subiekt123. Podobnie jak Subiekt nexo i Subiekt GT, to program stworzony przez wiodącego producenta – firmę InsERT. Jeśli korzystamy z usług biura rachunkowego pracującego na systemie InsERT, aplikacja przeglądarkowa Subiekt123 zostanie nam udostępniona nieodpłatnie w ramach e-księgowości!

 

Integracja z e-księgowością

Prześledźmy, jak wygląda fakturowanie w Windows w integracji z e-księgowością. Przykładem niech będą funkcjonalne rozwiązania zaproponowane przez InsERT. Księgowy prowadzi rozliczenia za pomocą programu – Rachmistrza nexo lub Rachmistrza GT w przypadku KPiR i ryczałtu oraz Rewizora nexo lub Rewizora GT dla ksiąg handlowych.

Przedsiębiorca korzystający z usług biura rachunkowego prowadzi swoją sprzedaż za pomocą jednego z trzech programów – Subiekt nexo, Subiekt GT lub uproszczony Subiekt123. Kanałem komunikacji pomiędzy podatnikiem a jego księgowym jest Portal Biura.

Portal Biura to praktyczna platforma do przesyłania dokumentów oraz informacji do biura księgowego oraz od biura do przedsiębiorcy. Użytkownik wgrywa potrzebne faktury, rachunki, umowy, oświadczenia i inne dokumenty, a księgowy na ich podstawie dokonuje potrzebnych wyliczeń. Informacje zwrotne, np. o kwocie podatku do zapłaty, należnych składkach, terminach czy koniecznych poprawkach, również dostarczane są do przedsiębiorcy za pośrednictwem Portalu Biura. Aby nic mu nie umknęło, stosowny komunikat wysłany zostaje również na adres mailowy.

Fakturowanie w Windows z e-księgowością to ogromne uproszczenie, a także oszczędność czasu zarówno do przedsiębiorcy, jak i dla jego księgowego. To rozwiązanie całkowicie eliminuje konieczność osobistego kontaktu w celu np. przekazania dokumentów. Zredukowane zostają koszty dojazdów czy wysyłek kurierskich. W obecnej dobie coraz większej konkurencji na rynku stosowanie rozwiązań optymalizujących pracę biura pozwala firmie działać efektywniej i skupić się na sprzedaży oraz marketingu, bez marnowania czasu na zbędną biurokrację!

 

Czytaj także: Portal Biura – jak usprawnić księgowość w Biurach Rachunkowych?  

Czytany 259 razy Ostatnio zmieniany poniedziałek, 21 marzec 2022 07:29

Artykuły powiązane

  • InsERT kończy sprzedaż mikroSubiekta – ostatni moment na wymianę! InsERT kończy sprzedaż mikroSubiekta – ostatni moment na wymianę!

    Prosty, przyjazny i w przystępnej cenie. MikroSubiekt to program do ewidencjonowania sprzedaży, który miał wielu zwolenników wśród małych przedsiębiorców. Miał – ponieważ producent systemu, firma InsERT, kończy sprzedaż tego produktu 30 września 2022 r. Obecni użytkownicy mikroSubiekta mogą jednak bezpłatnie przejść na najnowszą wersję innego programu, to ostatni dobry moment na przeprowadzenie tej zmiany.

  • Portal Biura w biurze rachunkowym. Czy rzeczywiście warto? Portal Biura w biurze rachunkowym. Czy rzeczywiście warto?

    W dobie przymusowej cyfryzacji wielu dziedzin życia polskiego przedsiębiorcy wprowadzanie zmian jest nieuniknione. Wykorzystanie nowych technologii pozwala księgowym utrzymać się na rynku, nawet pomimo dużej konkurencji. Jakie rozwiązania rzeczywiście przynoszą korzyści biurom, a jakie są jedynie naciąganiem na kolejne zakupy? Pod lupę wzięliśmy Portal Biura w biurze rachunkowym – system InsERT do komunikacji na linii biuro-klient.

  • Odzyskiwanie należności od kontrahenta z InsERT nexo i GT! Odzyskiwanie należności od kontrahenta z InsERT nexo i GT!

    Odzyskiwanie należności to jedna z największych uciążliwości w firmie. Długotrwałe, często nieskuteczne negocjacje, które zabierają pracownikom czas. Brak płynności finansowej. A w końcu problem, który wielu przedsiębiorców powstrzymuje przed stanowczymi działaniami – obawa przed utratą dobrych relacji z klientem… Wszystko to wiedzą twórcy systemów InsERT. Dlatego teraz możesz skorzystać z odzyskiwania należności w programach linii nexo i GT!

  • Faktura ustrukturyzowana usprawni księgowość dla firm Faktura ustrukturyzowana usprawni księgowość dla firm

    Wprowadzona od 1 stycznia faktura ustrukturyzowana obecnie jest dla polskich przedsiębiorców wyborem, nie przymusem. Rząd wprowadzi jednak obowiązek jej stosowania – i to już od 2024 roku. Choć jak każda zmiana przeraża podatników, dla biur rachunkowych może być dużym odciążeniem. Sprawdź, jak system KSeF i faktura ustrukturyzowana usprawnią księgowość dla firm.

  • Elektroniczna ewidencja dla ryczałtowców – od kiedy obowiązkowa? Elektroniczna ewidencja dla ryczałtowców – od kiedy obowiązkowa?

    Powszechna (i obowiązkowa!) cyfryzacja życia przedsiębiorców nie omija tych, którzy korzystają z różnych podatkowych preferencji. Kolejną grupą, którą nowe przepisy zobligują do prowadzenia ewidencji w formie elektronicznej, są podatnicy rozliczający się na zasadzie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych. Sprawdź, od kiedy elektroniczna ewidencja dla ryczałtowców będzie obowiązkowa!