czwartek, 19 maj 2022 10:28

Przygotuj swoje biuro rachunkowe na cyfrową księgowość!

Oceń ten artykuł
(3 głosów)

Pliki JPK, elektroniczna ewidencja, faktury ustrukturyzowane – cyfryzacja na dobre zagościła w życiu współczesnego polskiego przedsiębiorcy. Aby zachować konkurencyjność na rynku, biuro księgowe musi dziś nie tylko rzetelnie świadczyć swoje usługi, ale też wychodzić naprzeciw potrzebom klienta, który chce wszystko załatwić szybko i najlepiej elektronicznie. Dowiedz się, jak przygotować biuro rachunkowe na cyfrową księgowość!

Korzystanie z usług biura rachunkowego niesie przedsiębiorcom wiele korzyści. W Polsce aż 65% firm zleca wykonywanie swoich rozrachunków właśnie księgowym z zewnętrznego biura. Generuje to oszczędność czasu, zmniejsza koszty zatrudnienia, ale też daje podatnikowi pewność prawidłowo prowadzonej księgowości i powala przenieść odpowiedzialność za naliczanie podatków na biuro. Czym sprawniej prowadzona jest taka usługa, tym większa satysfakcja klienta biura rachunkowego.

 

Na czym polega cyfrowa księgowość

Digitalizacja, która zdominowała współczesną gospodarkę, niesie ze sobą korzyści nie tylko dla przedsiębiorców, ale też dla biur rachunkowych. Przede wszystkim dlatego, że wyjście naprzeciw potrzebie lepszej komunikacji na rynku klient-biuro zwiększa konkurencyjność biura rachunkowego. Według raportu “Accounting Software Market” przygotowanego przez Fortune Business Insights z roku na rok wzrasta zapotrzebowanie na platformy do zarządzania danymi i ich przetwarzanie w czasie rzeczywistym.

Wykorzystanie narzędzi do szybkiego przetwarzania dokumentów to wygoda i oszczędność czasu dla przedsiębiorcy i księgowego. Dzięki nowoczesnym systemom praktycznie całkowicie rezygnujemy z konieczności ręcznego wprowadzania danych z papierowych dokumentów. Wszystkie faktury, umowy itd. klient wprowadza w formie cyfrowej. Służą do tego takie platformy jak Portal Biura.

Nowoczesne systemy informatyczne całkowicie digitalizują kontakt pomiędzy księgowym a jego klientem. Księgowy otrzymuje wszystkie dokumenty wgrane na platformie. Zostają one zaimportowane z Portalu Biura do systemu księgowego, w tym wypadku Rachmistrz nexo lub Rewizor nexo dla pełnej księgowości. Księgowy pracuje w systemie – tu wykonuje rozrachunki.

 

Zalety cyfrowej księgowości

Tradycyjne biuro rachunkowe dobrze wie, jakie problemy generują opóźnienia z dostarczeniem dokumentów przez klienta. Brak wszystkich danych, faktury donoszone „na ostatnią chwilę”, a potem problem z wyliczeniem należnego podatku na czas. Gdy mieliśmy wielu takich spóźnialskich klientów, pracownicy biura pracowali w stresie, a to nie przekładało się na jakość usług.

Cyfrowa księgowość w biurze rachunkowym ogranicza ten problem do minimum. Klientowi znacznie łatwiej jest wgrać faktury do Portalu Biura niż drukować, zbierać i zawozić lub wysyłać kurierem dokumenty do biura. Dzięki automatyzacji praca księgowego jest szybka, sprawna, a błędy ograniczone do minimum.

 

Przygotuj swoje biuro rachunkowe na cyfrową księgowość!

Aby zwiększyć konkurencyjność biura rachunkowego w dobie powszechnej cyfryzacji, trzeba przede wszystkim wyposażyć je w nowoczesne narzędzia – platformy do szybkiego kontaktu i przetwarzania danych. Jeden z najbardziej funkcjonalnych, a przy tym najbardziej intuicyjnych pod względem obsługi systemem dostarcza firma InsERT. Oprócz systemów księgowych, takich jak Rachmistrz nexo czy Rewizor nexo, platformy do komunikacji z klientem Portal Biura, funkcjonują w nim także narzędzia dla klienta. Takim programem jest np. Subiekt nexo lub jego prostszy odpowiednik – Subiekt 123. W zależności od wielkości firmy, jej specyfiki i potrzeb, biuro może dostarczyć narzędzie do współpracy we wspólnym systemie. To ogromna korzyść dla obu stron.

Już dziś przygotuj swoje biuro rachunkowe na cyfrową księgowość! Poznaj ofertę InsERT i wybierz rozwiązanie najlepiej trafiające w potrzeby firmy swojej i firm swoich klientów!

 

Zobacz również: Zamień mikroSubiekta na program Subiekt 123 – teraz zupełnie za darmo!

Czytany 124 razy

Artykuły powiązane

  • Dokumenty Firmy – usługa, która usprawnia pracę przedsiębiorstwa! Dokumenty Firmy – usługa, która usprawnia pracę przedsiębiorstwa!

    Dostępna zarówno w programach linii InsERT nexo, jak i w starszej wersji GT, usługa Dokumenty Firmy to narzędzie, na które czekali polscy przedsiębiorcy! Pozwala na błyskawiczną wymianę dokumentów pomiędzy pracownikami i nie tylko. Sprawdź, jak działa ten innowacyjny moduł!

  • Subiekt 123 - poznaj zalety cenionego programu do faktur Subiekt 123 - poznaj zalety cenionego programu do faktur

    Program do faktur dostępny z przeglądarki internetowej, prosty i intuicyjny w obsłudze - Subiekt 123 to aplikacja, którą polubisz! Wszystko, co niezbędne do fakturowania sprzedaży każdego miesiąca w przejrzystym, łatwym do opanowania interfejsie. Do tego przystępna cena w różnych wariantach i łatwy zakup licencji, który pozwala na rozpoczęcie pracy natychmiast po zaksięgowaniu przelewu.

  • Jak zwiększyć konkurencyjność biura księgowego – poznaj innowacyjne narzędzie! Jak zwiększyć konkurencyjność biura księgowego – poznaj innowacyjne narzędzie!

    Zmiana – nieodłączny element zawodu księgowego. Zmiany w prawie, aktualizacje przepisów, nowe technologie – bycie na bieżąco oznacza nieustanne i intensywne szkolenia. Trzeba przyznać, że w ostatnich latach proces ten galopuje, stawiając biura rachunkowe przed ciągłymi wyzwaniami, m.in. w obszarze oprogramowania i zdalnej komunikacji. Otwartość na innowacje przekłada się jednak na konkretne efekty – zwiększenie konkurencyjności firmy i lepszą pozycję na rynku. Poznaj narzędzia, które pozwalają to osiągnąć!

  • Cyfrowa księgowość – co oznacza dla współczesnego biznesu? Cyfrowa księgowość – co oznacza dla współczesnego biznesu?

    Czym jest nowoczesna księgowość? Dziś to zdecydowanie nie pilnowanie, by faktury były równo ułożone w segregatorze. Nowoczesna księgowość to cyfrowa księgowość – skupiona na ścisłej współpracy na linii: właściciel firmy – biuro rachunkowe. Proaktywne działanie, natychmiastowa wymiana informacji – takie cele stawia sobie innowacyjna e-księgowość.

  • Zamień mikroSubiekta na program Subiekt123 – teraz zupełnie za darmo! Zamień mikroSubiekta na program Subiekt123 – teraz zupełnie za darmo!

    Znany i od lat ceniony mikroSubiekt zyskał sobie wielu zadowolonych użytkowników. Ma jednak godnego następcę – to prosty i funkcjonalny program do fakturowania Subiekt123. Poznaj zalety tego wyjątkowo praktycznego systemu i zamień mikroSubiekta na Subiekta 123!