czwartek, 19 maj 2022 10:28

Przygotuj swoje biuro rachunkowe na cyfrową księgowość!

Oceń ten artykuł
(4 głosów)

Pliki JPK, elektroniczna ewidencja, faktury ustrukturyzowane – cyfryzacja na dobre zagościła w życiu współczesnego polskiego przedsiębiorcy. Aby zachować konkurencyjność na rynku, biuro księgowe musi dziś nie tylko rzetelnie świadczyć swoje usługi, ale też wychodzić naprzeciw potrzebom klienta, który chce wszystko załatwić szybko i najlepiej elektronicznie. Dowiedz się, jak przygotować biuro rachunkowe na cyfrową księgowość!

Korzystanie z usług biura rachunkowego niesie przedsiębiorcom wiele korzyści. W Polsce aż 65% firm zleca wykonywanie swoich rozrachunków właśnie księgowym z zewnętrznego biura. Generuje to oszczędność czasu, zmniejsza koszty zatrudnienia, ale też daje podatnikowi pewność prawidłowo prowadzonej księgowości i powala przenieść odpowiedzialność za naliczanie podatków na biuro. Czym sprawniej prowadzona jest taka usługa, tym większa satysfakcja klienta biura rachunkowego.

 

Na czym polega cyfrowa księgowość

Digitalizacja, która zdominowała współczesną gospodarkę, niesie ze sobą korzyści nie tylko dla przedsiębiorców, ale też dla biur rachunkowych. Przede wszystkim dlatego, że wyjście naprzeciw potrzebie lepszej komunikacji na rynku klient-biuro zwiększa konkurencyjność biura rachunkowego. Według raportu “Accounting Software Market” przygotowanego przez Fortune Business Insights z roku na rok wzrasta zapotrzebowanie na platformy do zarządzania danymi i ich przetwarzanie w czasie rzeczywistym.

Wykorzystanie narzędzi do szybkiego przetwarzania dokumentów to wygoda i oszczędność czasu dla przedsiębiorcy i księgowego. Dzięki nowoczesnym systemom praktycznie całkowicie rezygnujemy z konieczności ręcznego wprowadzania danych z papierowych dokumentów. Wszystkie faktury, umowy itd. klient wprowadza w formie cyfrowej. Służą do tego takie platformy jak Portal Biura.

Nowoczesne systemy informatyczne całkowicie digitalizują kontakt pomiędzy księgowym a jego klientem. Księgowy otrzymuje wszystkie dokumenty wgrane na platformie. Zostają one zaimportowane z Portalu Biura do systemu księgowego, w tym wypadku Rachmistrz nexo lub Rewizor nexo dla pełnej księgowości. Księgowy pracuje w systemie – tu wykonuje rozrachunki.

 

Zalety cyfrowej księgowości

Tradycyjne biuro rachunkowe dobrze wie, jakie problemy generują opóźnienia z dostarczeniem dokumentów przez klienta. Brak wszystkich danych, faktury donoszone „na ostatnią chwilę”, a potem problem z wyliczeniem należnego podatku na czas. Gdy mieliśmy wielu takich spóźnialskich klientów, pracownicy biura pracowali w stresie, a to nie przekładało się na jakość usług.

Cyfrowa księgowość w biurze rachunkowym ogranicza ten problem do minimum. Klientowi znacznie łatwiej jest wgrać faktury do Portalu Biura niż drukować, zbierać i zawozić lub wysyłać kurierem dokumenty do biura. Dzięki automatyzacji praca księgowego jest szybka, sprawna, a błędy ograniczone do minimum.

 

Przygotuj swoje biuro rachunkowe na cyfrową księgowość!

Aby zwiększyć konkurencyjność biura rachunkowego w dobie powszechnej cyfryzacji, trzeba przede wszystkim wyposażyć je w nowoczesne narzędzia – platformy do szybkiego kontaktu i przetwarzania danych. Jeden z najbardziej funkcjonalnych, a przy tym najbardziej intuicyjnych pod względem obsługi systemem dostarcza firma InsERT. Oprócz systemów księgowych, takich jak Rachmistrz nexo czy Rewizor nexo, platformy do komunikacji z klientem Portal Biura, funkcjonują w nim także narzędzia dla klienta. Takim programem jest np. Subiekt nexo lub jego prostszy odpowiednik – Subiekt 123. W zależności od wielkości firmy, jej specyfiki i potrzeb, biuro może dostarczyć narzędzie do współpracy we wspólnym systemie. To ogromna korzyść dla obu stron.

Już dziś przygotuj swoje biuro rachunkowe na cyfrową księgowość! Poznaj ofertę InsERT i wybierz rozwiązanie najlepiej trafiające w potrzeby firmy swojej i firm swoich klientów!

 

Zobacz również: Zamień mikroSubiekta na program Subiekt 123 – teraz zupełnie za darmo!

Czytany 962 razy

Artykuły powiązane

  • Faktura ustrukturyzowana w programach InsERT. Przygotuj się na KSeF! Faktura ustrukturyzowana w programach InsERT. Przygotuj się na KSeF!

    Już na pół roku czynni podatnicy VAT obowiązkowo rozpoczną korzystanie z KSeF. Choć termin ten może wydawać się odległy, warto już teraz przygotować się na zmiany. Korzystasz z programów takich jak Subiekt GT, Subiekt nexo czy Subiekt 123? Sprawdź, jak będzie wyglądać faktura ustrukturyzowana w programach InsERT!

  • Producent programów dla firm – InsERT – w finale konkursu HRA Star Award! Producent programów dla firm – InsERT – w finale konkursu HRA Star Award!

    Oprogramowania dla firm InsERT cieszy się niesłabnącą popularnością. Znany i ceniony producent od lat jest też doceniany przez ekspertów z branży. Dowodzi tego chociażby zakwalifikowanie do finału HRA Star Award – prestiżowego konkursu organizowanego w ramach konferencji Strategie HR. Sprawdź, czym wyróżnił się InsERT!

  • Kolejna innowacja od InsERT: POS - interfejs dotykowy dla Subiekta nexo i nexo PRO Kolejna innowacja od InsERT: POS - interfejs dotykowy dla Subiekta nexo i nexo PRO

    Technologie dotykowe otaczają nas niemalże wszędzie. Znajdują swoje zastosowanie zwłaszcza w przestrzeni miejskiej. Kioski samoobsługowe, ściany interaktywne, tablice informacyjne w centrach handlowych i rozrywkowych. Od lat sprzęty z ekranami dotykowymi stanowią także ważne narzędzie w obsłudze sprzedaży w branży gastronomicznej, w sklepach czy np. na stacjach benzynowych. Subiekt nexo i Subiekt nexo PRO to popularne programy, które m.in. umożliwiają wystawianie dokumentów handlowych – faktur i paragonów. Firma InsERT wypuściła na rynek nowy moduł systemu, POS - interfejs dotykowy.             

  • Nowe technologie w biurze rachunkowym – postaw na sprawdzone narzędzia Nowe technologie w biurze rachunkowym – postaw na sprawdzone narzędzia

    Postęp technologiczny nieustannie zmienia codzienność – wpływa na nasze życie prywatne i zawodowe. Cyfryzacja firm z jednej strony stanowi usprawnienie, z drugiej wiąże się z wyzwaniami dla przedsiębiorców, w tym także dla biur rachunkowych. Wydaje się jednak, że nowe technologie są nieuniknione, jeśli nie chcemy zostać w tyle i stale świadczyć usługi na poziomie oczekiwanym przez klientów.

  • InsERT kończy sprzedaż mikroSubiekta – ostatni moment na wymianę! InsERT kończy sprzedaż mikroSubiekta – ostatni moment na wymianę!

    Prosty, przyjazny i w przystępnej cenie. MikroSubiekt to program do ewidencjonowania sprzedaży, który miał wielu zwolenników wśród małych przedsiębiorców. Miał – ponieważ producent systemu, firma InsERT, kończy sprzedaż tego produktu 30 września 2022 r. Obecni użytkownicy mikroSubiekta mogą jednak bezpłatnie przejść na najnowszą wersję innego programu, to ostatni dobry moment na przeprowadzenie tej zmiany.