piątek, 27 maj 2022 22:12

Jak zwiększyć konkurencyjność biura księgowego – poznaj innowacyjne narzędzie!

Oceń ten artykuł
(3 głosów)

Zmiana – nieodłączny element zawodu księgowego. Zmiany w prawie, aktualizacje przepisów, nowe technologie – bycie na bieżąco oznacza nieustanne i intensywne szkolenia. Trzeba przyznać, że w ostatnich latach proces ten galopuje, stawiając biura rachunkowe przed ciągłymi wyzwaniami, m.in. w obszarze oprogramowania i zdalnej komunikacji. Otwartość na innowacje przekłada się jednak na konkretne efekty – zwiększenie konkurencyjności firmy i lepszą pozycję na rynku. Poznaj narzędzia, które pozwalają to osiągnąć!

 

Galopujące zmiany – jak za nimi nadążyć?

Digitalizacja księgowości przebiega na różnych poziomach i w różnych obszarach. Rząd propaguje, a czasem obowiązkowo narzuca podatnikom rozwiązania online – kasy fiskalne, rozliczenia z fiskusem, składanie dokumentów za pomocą elektronicznych formularzy, a już niebawem – e-faktury i Centralny Rejestr Faktur. Z drugiej strony innowacyjne technologie są postulatem podatników, którzy nie muszą stać w kolejkach czy załatwiać spraw urzędowych bezpośrednio, w niewygodnych dla siebie godzinach. Przedsiębiorcy cenią sobie też automatyzację procesów we współpracy z biurem rachunkowym i możliwość kontroli rozliczeń swojego biznesu – na bieżąco.

 

Nie tylko zdalna komunikacja

Czasy, w których dokumenty w teczkach przywoziło się każdego tygodnia lub miesiąca do księgowego – dawno minęły. Zarówno dla małych biznesów, jak i większych, zdalna współpraca jest podstawowym warunkiem wyboru biura rachunkowego, ze względu na oczywiste oszczędności. Wielu przedsiębiorców nie ma w swoich strukturach działów, które zajmują się rozliczeniami – korzystają oni z usług zewnętrznych firm i sprawny przepływ informacji w obie strony jest dla nich priorytetem. Nie chodzi jedynie o dobrą komunikację, ale możliwie jak największe automatyzowanie procesów księgowych – przekazywania dokumentacji i uzyskiwania rozliczeń.  

 

Automatyzacja – mniej pracy, więcej czasu

Automatyzacja pracy ułatwia działania każdej ze stron – uwalnia od prostych, ale czasochłonnych czynności, zwiększa poziom bezpieczeństwa i eliminuje błędy. Nowoczesne oprogramowanie dla biura rachunkowego oraz dla klienta – połączone w jeden współpracujący ze sobą system – to wciąż rozwiązania innowacyjne. Biuro rachunkowe, które może zaproponować pracę na ich bazie, będzie się wyróżniać na tle konkurencyjnych firm, gdzie księgowy działa na swoim programie, a klient – na swoim. Warto zaproponować biznesom lepsze rozwiązania.

 

Jak Rachmistrz Nexo, Rewizor Nexo i Portal Biura zwiększą Twoją konkurencyjność – czyli innowacje od InsERT

Portal Biura to aplikacja działająca w przeglądarce internetowej, która jest pośrednikiem między biurem rachunkowym a klientem i stanowi pewnego rodzaju wirtualne miejsce spotkania. To aktualnie najłatwiejszy i najszybszy sposób, w jaki można przekazywać dane – dwustronnie. Za jej pomocą klient wysyła dokumenty do rozliczenia, natomiast biuro rachunkowe przesyła informacje zwrotne o obowiązkach, kwotach podatku do zapłaty, należnościach itp.

Portal Biura jest jednocześnie modułem programów dla biur rachunkowych – Rewizor Nexo i Rachmistrz Nexo. Dzięki temu, że aplikacje są w pełni zintegrowane, księgowość oszczędza czas na wprowadzaniu danych z dokumentów od klientów – ponieważ wiele czynności odbywa się automatycznie. Klient z kolei otrzymuje błyskawicznie raporty, kalendarz zobowiązań i wszelkie istotne dane.

Oczywiście wdrożenie oprogramowania InsERT w biurze rachunkowym wymaga czasu i wysiłku związanego z przeszkoleniem kadry i oswojeniem się z nowym narzędziem. Być może księgowy będzie musiał też wesprzeć firmę, której zaproponuje współpracę z wykorzystaniem aplikacji Portal Biura. Jednak, na dłuższą metę, te innowacyjne narzędzia usprawnią pracę, a odzyskane zasoby – umożliwią pozyskanie kolejnych klientów.

 

Zobacz też: Cyfrowa księgowość - co oznacza dla współczesnego biznesu?

Czytany 88 razy Ostatnio zmieniany niedziela, 29 maj 2022 21:22

Artykuły powiązane

  • Dokumenty Firmy – usługa, która usprawnia pracę przedsiębiorstwa! Dokumenty Firmy – usługa, która usprawnia pracę przedsiębiorstwa!

    Dostępna zarówno w programach linii InsERT nexo, jak i w starszej wersji GT, usługa Dokumenty Firmy to narzędzie, na które czekali polscy przedsiębiorcy! Pozwala na błyskawiczną wymianę dokumentów pomiędzy pracownikami i nie tylko. Sprawdź, jak działa ten innowacyjny moduł!

  • Subiekt 123 - poznaj zalety cenionego programu do faktur Subiekt 123 - poznaj zalety cenionego programu do faktur

    Program do faktur dostępny z przeglądarki internetowej, prosty i intuicyjny w obsłudze - Subiekt 123 to aplikacja, którą polubisz! Wszystko, co niezbędne do fakturowania sprzedaży każdego miesiąca w przejrzystym, łatwym do opanowania interfejsie. Do tego przystępna cena w różnych wariantach i łatwy zakup licencji, który pozwala na rozpoczęcie pracy natychmiast po zaksięgowaniu przelewu.

  • Przygotuj swoje biuro rachunkowe na cyfrową księgowość! Przygotuj swoje biuro rachunkowe na cyfrową księgowość!

    Pliki JPK, elektroniczna ewidencja, faktury ustrukturyzowane – cyfryzacja na dobre zagościła w życiu współczesnego polskiego przedsiębiorcy. Aby zachować konkurencyjność na rynku, biuro księgowe musi dziś nie tylko rzetelnie świadczyć swoje usługi, ale też wychodzić naprzeciw potrzebom klienta, który chce wszystko załatwić szybko i najlepiej elektronicznie. Dowiedz się, jak przygotować biuro rachunkowe na cyfrową księgowość!

  • Cyfrowa księgowość – co oznacza dla współczesnego biznesu? Cyfrowa księgowość – co oznacza dla współczesnego biznesu?

    Czym jest nowoczesna księgowość? Dziś to zdecydowanie nie pilnowanie, by faktury były równo ułożone w segregatorze. Nowoczesna księgowość to cyfrowa księgowość – skupiona na ścisłej współpracy na linii: właściciel firmy – biuro rachunkowe. Proaktywne działanie, natychmiastowa wymiana informacji – takie cele stawia sobie innowacyjna e-księgowość.

  • Zamień mikroSubiekta na program Subiekt123 – teraz zupełnie za darmo! Zamień mikroSubiekta na program Subiekt123 – teraz zupełnie za darmo!

    Znany i od lat ceniony mikroSubiekt zyskał sobie wielu zadowolonych użytkowników. Ma jednak godnego następcę – to prosty i funkcjonalny program do fakturowania Subiekt123. Poznaj zalety tego wyjątkowo praktycznego systemu i zamień mikroSubiekta na Subiekta 123!