czwartek, 03 sierpień 2023 21:48

Wdrożenie systemu KSeF – rola biura rachunkowego

Oceń ten artykuł
(2 głosów)

Obowiązkowy już od 1 lipca 2024 roku, Krajowy System e-Faktur zrewolucjonizuje życie przedsiębiorców. Zmianę odczują szczególnie użytkownicy starych systemów do fakturowania oraz stosujący własne rozwiązania, niedostosowane do modyfikacji w przepisach. Gdy wejdzie w życie system KSeF, rola biura rachunkowego okaże się szczególnie istotna. Sprawdź, jak pomóc swoim klientom we wdrożeniu e-faktury ustrukturyzowanej!

Wdrożenie systemu KSeF to obowiązek przedsiębiorców. Choć do wejścia w życie wymogu korzystania z faktury ustrukturyzowanej pozostało jeszcze wiele miesięcy, warto wcześniej rozpocząć testowanie. Pozwoli to uniknąć błędów i zawczasu optymalnie rozdzielić w firmie obowiązki związane z obsługą e-faktur.

Na obecnym etapie z pewnością warto ustalić, kto w firmie będzie odpowiadał za wdrożenie systemu KSeF. Rola biura rachunkowego nie musi pozostać neutralna. Księgowi mogą wiele zrobić, aby ułatwić swoim klientom płynne przejście z tradycyjnego modelu fakturowania na e-faktury ustrukturyzowane.

 

Przygotuj swoje biuro rachunkowe do KSeF

Przede wszystkim biuro rachunkowe, jak każdy inny podmiot, musi przygotować się na zmiany. Wymaga to przede wszystkim dostosowania użytkowanych systemów informatycznych do nowych przepisów. Konieczna będzie obsługa przekazywania i odbierania e-faktur z systemu. Jak każdy inny podatnik, biuro rachunkowe musi poznać zasady korzystania z KSeF, zorganizowania danych i procesu fakturowania. Dzięki temu księgowi będą mogli sprawnie przesyłać i przechowywać dokumenty zgodnie z nowymi wymogami.

Biuro rachunkowe bezwzględnie musi znać przepisy, które wejdą w życie wraz z obowiązkowym systemem KSeF. To właśnie księgowi i doradcy podatkowy staną się bowiem pierwszymi osobami, do których przedsiębiorcy będą zwracać się z pytaniami, wątpliwościami i problemami związanymi z wdrożeniem Krajowego Systemu e-Faktur.

 

KSeF – rola biura rachunkowego we wsparciu przedsiębiorcy

Jeśli prowadzisz biuro rachunkowe, już teraz zapoznaj się z zasadami funkcjonowania systemu KSeF i rozpocznij testowanie. Jako bezpośrednio zaangażowane w prowadzenie księgowości przedsiębiorców, biura księgowe odgrywają niezwykle ważną rolę w całym procesie wdrożenia Krajowego Systemu e-Faktur. Zaznajomieni z przepisami i wymogami, księgowi mogą zapewnić swoim klientom pomoc techniczną oraz wesprzeć w skutecznym wdrożeniu systemu.

 

Biura rachunkowe mogą także:

  • Pomagać w konfiguracji systemów ksiÄ™gowych
  • Szkolić pracowników z obsÅ‚ugi KSeF
  • Zapewniać pomoc w przypadku problemów

 

Już na samym początku biuro rachunkowe powinno zadbać o podział obowiązków związanych z obsługą Krajowego Systemu e-Faktur pomiędzy księgowym a jego klientem.

 

Nieunikniona cyfryzacja

Oczywiście księgowy tylko wtedy zapewni wsparcie swojemu klientowi, jeśli sam będzie posiadał oprogramowanie zaktualizowane zgodnie z nowymi wymogami. Aby obsługa księgowa pozostała na wysokim poziomie, użytkowane systemy również muszą obsługiwać faktury ustrukturyzowane. Dla biur rachunkowych, które chcą utrzymać się na rynku, będzie to oznaczało kres pracy z papierowymi dokumentami. Codziennością stanie się e-księgowość, która ostatecznie wyprze tradycyjny model księgowości.

 

Sprawdź: Nowe technologie w biurze rachunkowym – postaw na sprawdzone narzędzia

Czytany 279 razy Ostatnio zmieniany czwartek, 10 sierpień 2023 11:22

Artykuły powiązane

  • Jak nadać uprawnienia do KSeF pracownikowi biura rachunkowego? Jak nadać uprawnienia do KSeF pracownikowi biura rachunkowego?

    Podatnicy, którzy wystawianie faktur zlecają zewnętrznym podmiotom, będą mogli zachować tę praktykę także po wprowadzeniu obowiązkowej faktury ustrukturyzowanej. Do Krajowego Systemu e-Faktur dostęp może mieć np. biuro rachunkowe, które zajmuje się Twoimi rozliczeniami. Sprawdź, jak nadać uprawnienia do KSeF.

  • Krajowy System e-Faktur przechowa Twoje dokumenty. Sprawdź, jak dÅ‚ugo! Krajowy System e-Faktur przechowa Twoje dokumenty. Sprawdź, jak dÅ‚ugo!

    Wprowadzenie obowiązkowego e-fakturowania to dla wielu przedsiębiorców stresująca zmiana. Jednak przepisy, które nakładają na podatników nowy wymóg, wiążą się też z korzyściami. Jedną z nich jest zniesienie obowiązku archiwizowania faktur przez 5 lat. Krajowy Rejestr e-Faktur przechowa dokumenty w formie elektronicznej przez znacznie dłuższy okres!

  • E-faktury ustrukturyzowane obowiÄ…zkowe od 1 lipca 2024 r., ale nie dla wszystkich! E-faktury ustrukturyzowane obowiÄ…zkowe od 1 lipca 2024 r., ale nie dla wszystkich!

    Prezydent podpisał ustawę wprowadzającą obowiązkowe e-faktury ustrukturyzowane. Wiemy już, że nowy wymóg obejmie czynnych podatników VAT już od 1 lipca 2024 r. Jednak dla niektórych przedsiębiorców przewidziano dłuższy termin na wdrożenie Krajowego Systemu e-Faktur. Sprawdź, jak zmiany te wpłyną na Twoją firmę!

  • Przygotowania do obowiÄ…zkowego KSeF – co przedsiÄ™biorca powinien zrobić już teraz? Przygotowania do obowiÄ…zkowego KSeF – co przedsiÄ™biorca powinien zrobić już teraz?

    Krajowy System e-Faktur stanie się obowiązkowy już od 1 lipca 2024 roku. Tak wynika z uchwalonej 16 czerwca 2023 r. nowelizacji ustawy o VAT. Sprawdź, co możesz zrobić już dziś, by przygotować swoją firmę na obowiązkowe e-fakturowanie!

  • ObowiÄ…zkowa faktura ustrukturyzowana – rzÄ…d przesuwa termin w 2024 r.! ObowiÄ…zkowa faktura ustrukturyzowana – rzÄ…d przesuwa termin w 2024 r.!

    Obowiązkowa faktura ustrukturyzowana wejdzie w życie później, niż początkowo zakładano. Decyzję resort finansów argumentuje specyfiką jednostek samorządu terytorialnego. Sprawdź, kiedy Krajowy System e-Faktur wejdzie w życie i co zmieni w codzienności polskiego przedsiębiorcy.