Programy linii InsERT GT od lat cieszą niesłabnącą popularnością. Mimo iż od dłuższego czasu dostępna jest unowocześniona linia nexo, klasyczny interfejs i sprawdzone rozwiązania linii GT wciąż mają wielu zwolenników. Producent tego funkcjonalnego oprogramowania dla firm dba o to, by również użytkownicy tradycyjnego systemu mieli dostęp do aktualizacji i ulepszeń dostosowanych do ich potrzeb oraz potrzeb rynku.
Wersja 1.65 InsERT GT dostosowana do nowych przepisów
W programach takich jak m.in. Subiekt GT, Rachmistrz GT, Rewizor GT, Gratyfikant GT itp. wprowadzono ważne zmiany, które po modyfikacjach przepisów pozwalają podatnikom i biuro rachunkowym w dalszym ciągu prowadzić działalność zgodnie z aktualnymi regulacjami prawnymi.
Na potrzeby nowych plików JPK_V7 wdrożono automatyczne oznaczenie WEW zapisów korekty VAT proporcji bazowej.
W parametrach kontrahentów wprowadzono możliwość ustawienia domyślnych oznaczeń JPK_VAT – dotyczy to także klientów jednorazowych.
W programie Rachmistrz GT wprowadzono opcję oznaczania zapisów w ewidencjach VAT jako nie podlegających księgowaniu. Zapisy z takim oznaczeniem zostaną przez system automatycznie pominięte podczas księgowania zbiorczego w podatkowej księdze przychodów i rozchodów.
Nowe stawki ryczałtu w Rachmistrzu GT
Od 1 stycznia 2021 r. zaczną obowiązywać nowe stawki ryczałtu – 15% zamiast obecnych 17% oraz 17% zamiast 20%. Programy InsERT GT zostały odpowiednio dostosowane do tej modyfikacji. Dodatkowo wprowadzona zostanie nowa stawka 12,5% dla niektórych usług, obowiązująca po przekroczeniu limitu przychodu 100 tys. zł. W programie Rachmistrz GT pojawi się też nowy wzór ewidencji uwzględniający powyższe zmiany.
W przypadku użycia stawek nieobowiązujących w 2021 r., system wyświetli ostrzegawczy komunikat. Nowe stawki dodano do słownika i przygotowano zmieniony wzorzec wydruku „Ewidencja przychodów”.
Nowe wersje deklaracji
W programach InsERT GT 1.65 wprowadzono nowe wersje deklaracji PIT-11(26), PIT-4R(10) oraz PIT-8AR(9). Program obsługuje wysyłkę elektroniczną i korygowanie tych dokumentów. Nowe wersje zaczną obowiązywać od stycznia 2021 r. – w związku z tym w programach będą one kolejno implementowane po tej dacie.
Portal Biura – ułatwienia dla księgowych
Mimo że obecna sytuacja przyśpieszyła cyfryzację komunikacji pomiędzy biurem rachunkowym a klientem, wielu przedsiębiorców wciąż dostarcza księgowym dokumenty w formie papierowej. Aby ułatwić biurom ich obsługę, w ramach Laboratorium dodano możliwość wysyłki do Portalu Biura zeskanowanych dokumentów.
Dokumenty przesyłane są do Portalu za pomocą programu Rachmistrz GT lub Rewizor GT. Wgrane pliki widoczne są zarówno dla księgowego, jak i dla klienta.
Dodano również nową obsługę dowodów wewnętrznych. To nowy rodzaj zapisu księgowego, który umożliwia ewidencjonowanie operacji bez dedykowanej w systemie obsługi. Można je dodawać na bazie pliku przesłanego przez klienta.
Dwie nowe opcje wprowadzono w module Portal Biura – Dokumenty. W wersji 1.65 można m.in. jednocześnie wielu dokumentom przypisać grupę, ustalić datę czy sposób wprowadzania do ksiąg. Ponadto, za pomocą usługi można powiązać zapisy istniejące w programie w modułach KPiR, Dekretacja, Ewidencja przychodu i Ewidencja VAT.
Pozostałe zmiany w wersji 1.65 InsERT GT
Oprócz opisanych powyżej najważniejszych modyfikacji wprowadzonych w nowej wersji 1.65 InsERT GT, producent oprogramowania wprowadził też m.in. poniższe:
Nowa wersja „Zaliczki miesięcznej od wypłat PIT”.
Automatyczne uzupełniane terminu płatności w dekretacji w zakładce VAT na podstawie rozrachunku utworzonego przez dekret.
Na pozycjach inwentaryzacji zbiorczej dodano opcję sortowania pozycji.
Z kolei w mechanizmie „Szpieg” (to narzędzie pozwalające na śledzenie zmian niemal w każdym obiekcie systemu) rozszerzono zakres rejestrowanych danych o oznaczenia JPK_VAT zapisywane na dokumentach handlowych.
Zobacz też: Biura rachunkowe na zakręcie – konferencja Stowarzyszenia Księgowych w Polsce